Torsdag 10/12


Denna vecka har jag sovit med Milo på förmiddagarna. I vanliga fall så lägger jag ut honom i vagnen och han får sova ute men denna vecka har jag varit så trött att vi gått och lagt oss i min säng så fort jag lämnat Milton på dagis. Det har varit så himla skönt att få sova.

Vilken bra reklam för ipren jag hittade. Det var humor i min stil må jag säga.

Nej nu ska jag röja upp så inte Magnus blir grinig när han kommer hem ikväll. Hoppas att han köper med rödvinet som jag gillar. På tal om vin har jag funderat på en sak. Varför är det så viktigt för folk som dricker att man också dricker. Man är nästan provocerande om man inte dricker. Om man är på någon tillställning och tackar nej till alkohol så får man alltid frågor om varför man inte dricker. - Kör du? Ammar du? Är du gravid? Är det så konstigt om man inte är sugen på alkohol. Jag är nästan aldrig sugen på alkohol (förutom nu när jag längtar efter mitt goda rödvin). Till mat dricker jag helst en cola om jag är på resturang. Hemma blir det vatten. Kanske är jag inte riktigt vuxen än. Om jag ska vara riktigt ärlig så dricker jag helst för att bli berusad, även det ett tecken på att jag inte är vuxen. Men det händer väl 3-4 gånger om året, om ens det. Men jag dricker inte så att jag blir dålig dagen efter. Det funkar inte att göra så när man har barn tycker jag. Det kanske funkar för en del men inte för mig. Nu ska jag gå till mitt andra hem. Nej inte Max eller Mcdonalds utan såklart Netto. Bye så länge.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Ha,ha.....den där reklamen var super kul! :)



Håller med dig helt och fullt om alkoholen. Jag gillar egentligen inte heller att dricka,utan mest för att bli lite lullig eller när det är fest. En massa tomma kalorier dessutom, dumt att fylla på med det när man inte är sugen liksom.

Jag har aldrig druckit en lättöl eller mellanöl (de blir man ju inte fulla på) så jag är nog inte heller vuxen ännu. Jag dricker ju inte ens kaffe! Ha,ha........

Men visst är det lite jobbigt när folk tjatar och undrar osv.

Du kan ju gissa hur poppis jag är på sommaren........det dricks en hel del vin(eller öl) på kvällarna i Värmland och det är ju mysigt men jag blir dessutom så himla trött om jag dricker!

Då kan ju du och jag va omogna och öppna en cola nästa midsommar? Eller förlåt då ska vi ju bli FULLA! :)

2009-12-10 @ 12:58:37
URL: http://tanjis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0