Tjuvstartade



Jag vet att bebbarna ska vara 4 månader gamla när det ska smakas något annat än tuttemjölk eller mjölkersättning. Men jag kunde inte hålla mig eftersom jag den senaste tiden tyckt att Milo sneglat så längtansfullt på den mat jag smaskat på. Så idag fick han för första gången smaka på majspurè och han blev alldeles salig. Först var han mest förvånad över en ny smak och en annan konsistens än den han var van vid. Sedan åt han nöjt och gapade så fort skeden närmade sig hans lilla rosenknoppsmun.  Han åt som om han hade fått svälta de senaste dagarna. Var jag för långsam med skeden så skrek han och när han fick majspurèn i munnen så njöt han medans han smackade och åt. Imorgon ska jag införskaffa lite mer barnmatsburkar till min lille prins.

Kommentarer
Postat av: emelie

haha du har inte sett bilderna på mig när jag smakade på majspure när jag var liten vaa? haha de där är värt att se :p

2009-08-13 @ 15:43:49
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Emma och Nova

Va duktig han är som äter :) Nova gillar fortfarande inte mat så det är lite trist men det kommer nog :D



Jo det är Pers släkt som inte kan förstå allvaret med Nova och dom behandlar oss som om vi vore 3 år och som om Nova vore deras i många fall. Blir verkligen ledsen och upprörd när dom inte lyssnar och när dom dessutom gör henne jättesjuk :( Önskar mest av allt nu att alla hennes allergier ska växa bort så vi slipper detta.



Ja visst blev hon fin i klänningen :D Hon har användt den mycket nu när det har varit varmt och hon kommer kunna ha den länge till för den är ju rätt lång fortfarande :)



Hoppas vi kan ta och ses snart för det var så himla längesen nu igen. Kanske till veckan om Nova mår bra och det är fint väder så vi kan vara ute :)



Kram

2009-08-14 @ 23:59:06
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0