Ångest

Fy vad trist detta inlägg kommer att bli för er stackare som läser detta men jag måste skriva av mig lite i denna nätdagbok.
Jo det är så ensamt, stressigt och trist på samma gång att vara ensam på kvällarna. Nätterna känns lite bättre men kvällarna är så ångestframkallande. Småsaker blir till stora saker. Stressar över allt jag ska hinna med och är allmänt negativ.O så är jag hela tiden orolig att få oväntat besök morgonen därpå. Väntat besök är alltid kul. Oväntat besök är inte kul när man inte hinner ha fräscht (eller vara fräsch). Stökigt gör inget men odiskade stekpannor och gammal frukost känns inte kul att visa upp. Imorgon kommer Emma och Nova och det ska bli så kul. Hade planerat att följa med dem på Me&I party men vill inte dra med mina kvällströtta söner så vi får strunta i det. Jag hoppas ni förstår vilken otrolig uppoffring det är att låta mina barn gå före mitt shoppingbehov :).

Här kommer lite mer negativ info.

1. Drömmer lite mardrömmar. Hade två inatt. Den ena handlade om självmord.
2. Jag har börjat tappa håret.
3. Jag stavar sämre än vanligt.
4. Gubben som skulle komma med grus dök aldrig upp. Jag väntade hela dagen på honom.
5. Jag har haft ont i magen i två långa veckor.
6. Jag är såå hungrig på kvällarna och måste äta massor för att klara av natten.
7. Det är Boyz ll Men på tv med låten End of the road. Tack så mycket, nu kommer den att sitta fast i mitt huvud som ett elakt virus.
8. Jag har klipptid på fredag men kommer antagligen glömma att gå till frisören.
9. Idag när en tjej på Öppna förskolan frågade mig vad Milo hette så fick jag hjärnsläpp och glömde helt bort vad han hette. Det tog flera sekunder innan jag kom på vad han hette. Det är helt okej att glömma bort sin sons fyra sista siffror men det är inte ok att glömma hans namn.

Nu ska jag lägga mig och hoppas på att få sova mer än fyra timmar.

Imorgon ska jag bli lite positiv.

Kommentarer
Postat av: Emma och Nova

Jag och Nova är lediga nästan för jämnan så det är bara att skicka iväg ett sms så kommer vi om du vill ha sällskap :) Är bara roligt att komma iväg och Nova tycker också det är roligt och eftersom hon aldrig sover före tolv på natten gör det inget om vi är iväg till åtta. Jag har aldrig varit hemma hos er när det varit ofräsht, dessutom är du jättefin fast du inte gör dig i ordning och bara går i mysbrallor :) Det som är så skönt med att komma hem till dig är att man verkligen kan vara sig själv och oavsett när man kommer så känner mig sig väldigt välkommen :) Kram

2009-08-26 @ 01:27:01
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/
Postat av: Helen

Låter som stress. Du är ju världens supermamma som orkar med två barn helt själv i veckorna. Jag gnäller över en och jag har en gubbe som är hemma och kan hjälpa till.



Vi måste ta en fika någon dag. Jag har Alex på dagis tisdagar, onsdagar och torsdagar mellan kl 8.30-13.30. Tycker du att det är smidigast att jag kommer till dig eller vill du gå ut på stan och fika? Om jag kommer till dig någon dag kan jag ju ta med delicatobollar :-)

2009-08-26 @ 09:24:58
Postat av: Carin

Det ÄR jobbigt med två barn och du är ensam med dem. Jag hade inte pallat det alls. Be, skrik, ryt efter hjälp innan det går för långt. Bit inte bara ihop och var en "duktig" flicka!



Kramar

2009-08-26 @ 09:28:53
Postat av: Tanja

Förlåt, måste bara börja med att skriva att jag bara skrattade högt här på kontoret när jag läste slutet på ditt inlägg! Är det sant att du glömde bort vad Milo hette? :P

Om jag ska skärpa till mig lite så låter det inte alls bra! OM du glömde vad han hette plus tappar hår och har ont i magen låter ju det verkligen som stress! Inte bra!

Tänkte skriva ännu mer men får nog maila istället för det blir alltid så låååångt när jag börjar!



Ta hand om dig!

Kram

2009-08-26 @ 12:35:19
URL: http://www.tanjis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0