Milton sjuk och haltandes



Igår hade jag besök av en sådan här liten rackare. Det är inte ofta jag ser en bokskorpion men när jag väl ser en så är det oftast i badrummet. Jag låter dem alltid vara för de är bra kryp. De äter nämligen mindre trevliga kryp som löss och kvalster. Och så tycker jag att de ser ganska häftiga ut med sina långa krabbklor.

Idag skulle vi ha åkt till Lek & Bus landet i örebro. Milton ramlade dock och gjorde sig illa i foten igår så vi beslöt oss för att ägna dagen åt lite lugnare aktiviteter, nämligen shopping i örebro. Vi skulle hämta babyskyddet och handla lite på biltema och rusta. Det gick väl sådär för Milton haltade och ville helst bli buren. Han klagade på att han hade ont i benet ( och inte i foten). Han verkade inte alls pigg och när vi kom hem tog jag feber på honom. Han hade 39.7. Stackarn. Han fick alvedon och sedan somnade han i sin säng. Nu har han visst vaknat så jag ska ta hans feber igen och förmodligen stoppa i honom lite mer alvedon. Jag har haft lite förverkar nu ikväll. Hoppas verkligen att de stannar av. Det är verkligen inte läge att föda barn nu när Milton är så sjuk ( och halt)

Kommentarer
Postat av: Tanja

Usch,vilken äcklig filur! Ja,alltså inte Milton såklart!

Jag har aldrig sett en sån där och glad är jag för det!

Spindlar är ju också "bra" kryp men jag avskyr dem ändå. Blää.



Kram

2009-04-07 @ 06:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0