Såhär vill jag bo



Fast gardinerna ser grymt jobbiga ut. Fatta vad mycket kattår som skulle samlas där.  Undrar om min mor skulle kunna tänka sig att sy såna stora långa breda och fluffiga gardiner till mig. Tror inte det, även om hon gillar att sy gardiner och har sytt de flesta i mitt hem.  Hon säger att det är "livskvalite" med nya gardiner. Jag säger att det är "livskvalite" med sex och shopping. Dock inte sex och shopping på samma gång (men kanske på samma dag, ha ha)
Nu ska mamma sy nya köksgardiner till mig. Det blir ljusgröna och somriga.

Idag går jag in i vecka 38. 14 dagar kvar tills bebben ska födas. Fast bebben kanske trivs så bra i min mage att han vill vara kvar därinne. Det skulle inte förvåna mig eftersom han får godis, grädde och chips varje dag. Han kommer att vara sockerberoende redan från dag 1. Nej så illa blir det nog inte. Jag åt väldigt onyttigt när jag väntade Milton med, men han är hälsofreaket i vår familj. Han äter inte godis. Visst, han gillar tanken på godis och blir glad när någon ger honom godis men han äter det inte. Ahlgrens bilar kan slinka ner ibland med det är allt. Däremot gillar Milton sallad och grönsaker väldigt mycket. Han gillar förstås inte bara nyttigheter. Han älskar glass och kakor går också ner. Iaf så hoppas jag att jag ska slippa gå över tiden. Orkar inte gå en hel månad till med denna stora mage. Jag känner mig hemsk och jag ser hemsk ut med dubbelhakor och pluffskinder. Mina ögon sitter så tätt att de ser ut som ett litet ormbett mitt i fejjan.  Hur min ben ser ut ska jag inte ens tala om. Men jag kan ju säga att de inte är bruna, långa och smala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0