En dag kvar som 2 åring



Tiden går så snabbt. Det känns som om det var igår som jag var 25 år och inte hade något barn. Imorgon, måndag 20 april fyller Milton tre år. Min lille skrikande bebis som jag fick amma, rapa och som inte ville sova om nätterna har blivit stor pojke. Det blir inget stort kalas utan endast mina föräldrar och magnus farföräldrar som ska komma och fika lite. Nu håller jag tummarna för att Milton kan få vara ensam om sin födelsedag. Bebisen får inte dyka upp imorgon. Men det är nog ingen fara, för den har ju inte verkat så sugen på att kika ut än så länge. Den blir nog kvar ett tag till.

Grattis till Samuel som idag fyller 3 år. Han bodde i rummet brevid Milton på bb och det är så kul att vi är några i föräldragruppen som har hållt kontakten. Iaf så hoppas jag att Samuel har haft en superbra födelsedag.


På våran lugna gata händer det inte så mycket. Men nu verkar det som om det varit inbrott på dagiset som ligger på vår gata. Det stod hela två stycken polisbilar utanför dagiset i förmiddags och ett fönster var krossat. Undrar vad tjuvarna var ute efter. Pärlplattor, kritor, Cd-skivan med Mamma Mu ? Vad vet jag. Hade de velat ha pengar kunde de ju kommit in på vår gård istället. För där stod vår upplåsta bil med Magnus plånbok fullt synlig på passagerarsätet. Men nej, tjuvarna var tydligen mest på lekhumör och ville ha leksaker. För några pengar finns det oftast inte på förskolorna, endast ett par cd spelare och någon dator. Hoppas att datorena fick stå orörda.


Nu är det visst utryckning. Karlskoga har ju blivit som värsta LA.


Kommentarer
Postat av: Tanja

GRATTIS MILLE!



Han har blivit stora killen nu. Visst går det fort?

Jag tror fortfarande att Alva är tre år så när någon frågar henne hur många år hon är och hon svarar fyra så tänker jag alltid säga att: nej, du är ju bara tre år. Men sen kommer jag ju på att hon har rätt! Stackars henne, hennes mamma är redan senil.

Hoppas inte nya bebben kommer idag då. Att ni skulle pricka in det så nära, helt otroligt!

Förresten, jag gillar erat förslag till namn! Kul! Passar dessutom bra ihop med Milton. Hoppas på att det blir en Milo som kikar fram.



Du behöver ju inte ha dåligt samvete för att du inte har så bra kontakt med släkten. Jag har dåligt samvete för jag har BARA kontakt med släkten. Ha,ha.......har liksom inte tid att träffa mina kompisa osv. Men jag hoppas på att det snart blir bättre, att man ska få lite mer tid och ork och lust att göra saker.



Krama Milton från oss här borta (och speciellt från Alva)!

Kram Tanja

2009-04-20 @ 07:39:00
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Helen

Grattis Mille!! Hoppas att han får en bra födelsedag.



Ja tiden går fort. Jag tyckte inte det var så länge sen jag hade en skikande bebis att ta hand om men nu är han stor och säger mammamammammamammamamma och ajajajaj hela tiden. Igår smakade han på stenarna ute i grusgången.

2009-04-20 @ 11:22:16
Postat av: emelie

Grattis till Milton, du får ge han en kram ifrån mig :D

2009-04-20 @ 14:12:21
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0