Sjuk gosse



Jag myser när Milton somnade med sin kind mot min.

På söndagseftermiddagen fick Milton feber och jätteont i halsen. Han vägrade att äta och dricka och var helt hysterisk och spydde slem. Till slut somnade han av utmattning med sin kind mot min och en nergråten tröja. Sömnen var dock kortvarig för efteren liten stund vaknade han och satte igång med sitt skrikande igen. Vi lyckades lura i honom lite alvedon som vi blandade med festis. Då blev han äntligen lugn. Sedan åt han lite potatis och majs och en bit vattenmelon. Han blev mätt och sussade sedan gott hela natten. Han fick vara hemma från dagis idag men han har varit pigg och feberfri så imorgon är detdags för dagis igen.

Ett stort grattis till Ulrika och Håkan som fick en liten son i söndags. Tänk att Samuel blivit storebror.

Imorgon går jag in i elfte veckan. Jag har en känsla av att det blir en flicka denna gång. En kollega spådde att det skulle bli en tjej och jag gjorde ett kinesiskt test där det stod att det skulle bli en flicka. Men ärligt talat så spelar det INGEN roll vad det blir. Jag känner inte att jag vill ha en av varje kön. Jag är faktiskt inte så bebissugen. Får man skriva så?
Fy vad lättretlig jag är nuförtiden. Hormoner som spökar.  Bäst jag lägger mig nu. Ska bara släppa in mina tre söta kissar som är ute och kissar kvällskissen. 

Kommentarer
Postat av: emelie

Jag hoppas det blir en flicka ;D

2008-09-29 @ 22:28:14
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja men de är bra söta när de jollrar och busar :-) Alex har kommit i det stadiet att han håller på och busar mest hela tiden. Han skrattar högt när man pussar och låtsas äta upp hans små händer.

2008-09-30 @ 12:50:48
Postat av: Kristina

Till Emelie: Typ alla hoppas att det blir en flicka bara för att jag redan har en pojke. Jag börjar känna mig något tjatig när jag hela tiden får upprepa "det spelar ingen roll vad det blir". :) Och sen när magen börjar synas så ska massa självutnämda "experter" kolla in magen och säga vad det blir för kön. Man blir tokig. Hoppas allt är bra med dig. Gissa om jag skrattade när jag läste ditt (gamla) inlägg om när du räknade dina kondomer. Den var göörkul.



Till Helen: Ja visst är det härligt när de börjar upptäcka saker och skrattar och busar. O så sover de ju oftast bättre när de fått ta in massa nya intryck. Nu dröjer det säkert inte förrän han kan sitta upp. Vad kul att han är nöjd och glad. Vilken himla tur att ni kom på varför han hade så ont i magen.

2008-09-30 @ 20:12:01
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: emelie

haha, nej det spelar ingen roll vad det blir, men en flicka hade ju inte suttit fel, blir ju lite för mycket killar =)



Haha, jaa .. vilka gamla inlägg du läser ;P

2008-10-02 @ 21:17:47
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0