Den jävla idioten



Den 15 september dog Madeleine 20 år efter ett års kamp mot cancer. Madde skrev bloggen www.jagefrisk.blogg.se och nu har det startat en insamling på barncancerfondens hemsida www.barncancefonden.se till minne av Madde.
Insamlingen går under namnet  "Den jävla idioten"  och är det Madde kallade sin cancer. Hittills har insamlingen fått in 65 615 kronor. Målet är att få in 100 000 kronor innan lucia. Så gå in och skänk en slant. Det ska jag absolut göra.

Läs också Maddes mammas blogg www.levaidag.blogg.se
Maddes pojkvän Davids blogg www.therealcolombo.blogg.se

Att läsa Davids inlägg dagen efter att Madde somnat in var så ledsamt. Jag storgrät.  Hur kan man vara så stark när något så hemskt händer? Hur kan man ens orka skriva? Kanske för att man måste.

Jag tycker att det är så fruktansvärt tragiskt med denna hemska cancer. Att mitt barn skulle drabbas är bland det hemskaste jag kan tänka mig. Jag tror att alla mammor håller med. Jag är så glad att Milton är en frisk liten grabb och att min sambo och mina föräldrar är friska. Jag har det väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0