Jajjemän, det var magsjuka

Ni kanske undrar om Mille verkligen hade magsjuka. Jo han hade nog det. Det började ju i söndags med att han var lös i magen. Det är nog ingenting tänkte jag och drog iväg honom på lekträff med tre andra barn och sedan till BB för att träffa den två dygn gamla Nova (färsk och infektionskänslig) På måndagen fick han gå till dagis där han bajsade tre gånger(+ en gång hemma = 4 gånger) Två par nerbajsade byxor skickade dagis med hem. Inte ens då insåg jag att det var magsjuka utan lämnade honom på dagis även på tisdagen. Han var där några timmar och sedan ringde de mig och bad mig komma och hämta hem honom.  Han fick stanna hemma med Magnus resten av veckan och han är fortfarande lös i magen. Pratade med en fröken från dagis igår och nu går det såklart magsjuka där och jag undrar om det var Milton som startade det hela. Mille har ju varit pigg, frisk och glad för övrigt och ätit som en häst hela veckan, så sjuk tycker jag faktiskt inte att han är. Men jag fattar ju att han kan smitta ner någon som blir värre än han.

Förut åkte vi in en snabbis till Örebro för vi skulle kolla efter doppresent och självklart passade Milton på att bajsa då. Och självklart hade både jag och Magnus glömt att ta med blöja åt honom. Vi brukar  alltid ha några blöjor i bilen men nej, inte idag. Magnus fick åka till stora Willys i marieberg och köpa nya blöjor och sedan körde han i räserfart till Ikea för blöjbytning. Det var proppat med folk på Ikea och karlarna på Herrarnas toa verkade inte vana vid att det stod en kille och bytte blöja med magsjukedoft. Jag stod utanför och väntade och flinade åt alla gubbar som kom ut från toan och rynkade på näsorna. Jag tycker att det är himla bra att det finns skötbord även på killarnas toa och inte bara på damernas. För det är väl ganska gammalmodigt att tro att det bara är mamman som byter blöja på sina barn.

Det blev hämtmat från Wongs och fy fasen vad gott det var. Det måste vara världens godaste resturang.

Kommentarer
Postat av: Carin

Lille Mille, inte roligt med magsjuka. Om vi hade blivit smittade hade jag varit rejält sur på dig, men det blev vi inte så nu är det bara lite roligt att en "dagisfröken" inte kan känna igen magsjuka... :-)



Hur ser Milles fröknar på det inträffade? Vi fick panikhämta Ellen några gånger förra hösten med något som de trodde var magsjuka men det blev aldrig mer än det du beskriver. I år har vi varit förskonade från allt sådant än så länge, peppar peppar.



Måste testa Wongs någongång, var ligger det?

2008-11-24 @ 07:43:47
URL: http://karonesse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0