Hur stresstålig är du?



Jag ser mig själv som en lugn tjej som är stresstålig när jag jobbar och i andra situationer där jag känner att jag har kontroll. Men när jag sitter och kollar på Hells Kitchen med stjärnkocken Gordon Ramsay blir jag så stressad att jag nästan gråter och hjärtat slår fort som fan.  Gordon är ju så elak hela tiden. Så fort han öppnar munnen kommer det meningar som "you fucking idiot" och liknande. Säger man så till folk? Han stressar sina kollegor så att de nästan bryter ihop. Vad de än gör så gör de fel och Gordon skäller och skäller och kastar deras nylagade mat i golvet och skäller ännu mer. Ändå kan jag inte låta bli att titta. Fast jag blir verkligen görstressad. Blir ni uppstressade av sånt ni ser på TV. Nu är det Svenska Hjältar. Skönt med folk som bryr sig och hjälper andra.

Milton och jag skulle ta en liten tupplur vid tretiden. Tyvärr vaknade vi inte förrän 16.45. Det blir en sen kväll för Milton som i vanliga fall inte sover middag utan lägger sig vid halv sju. Jag gissar på att  han kommer att somna vid tiotiden.

Kommentarer
Postat av: diana

Tack för din söta kommentar!! =) Har precis skrivit nya inlägg, kika gärna in! Trevlig söndag! Kram

2008-11-23 @ 19:53:13
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag hade gråtit om han var i närheten av mig.

Vi hade lätt kunnat behöva honom i min klass, dock lär vi oss inte matlagning, men han hade lätt kunnat få se till och hjälpa lärarna med stämningen, för allt vi gör är att skrika på varandra i klassen och vi är typ 50 tjejer ...

2008-11-24 @ 08:05:08
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Helen

Usch jag tycker också att han är hemsk. Elaka määniskor som hackar på andra är ju aldrig kul... Annars stressar jag mest upp mig över saker som hur man ska få pengarna att räcka till varje månad. Jag fattar inte hur du lyckades ta ut så lite föräldradagar och ändå klara ekonomin. Jag tar ut alla dagar man får och måste ändå kämpa som ett djur för att få pengarna att räcka till.

2008-11-24 @ 18:06:49
Postat av: Till Helen från Kristina

Mina pengar räckte inte till. Jag tog jämt ut många dagar men fick ändå tigga pengar av magnus. Tack och lov så kunde jag sälja lite kläder och smycken på Tradera så jag klarade mig ok vissa månader. Men jag gick till stan typ varjedag och shoppade. Inte alltid så bra att bo nära stan. Håller med om att elaka människor inte är kul. Jag har böcker som är dina. Jag skäms över att jag har haft dem skitlänge. Typ två år eller nåt. Hur mycket gick du upp i vikt när du var gravid? (om det är ok att jag frågar)Jag har redan gått upp 4-5 kilo och jag har bara gått halva tiden.

2008-11-24 @ 21:56:29
URL: http://kristinamille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0