Fashionista

212523-592

För en tid sedan fick jag ett erbjudande från Damernas värld, som jag prenumenerar på, att köpa ett singnerat ex
av Martina Bonniers bok Fashionista. Jag slog till och sedan jag fick boken i postlådan så har jag läst i boken varje dag. Martina Bonnier har något som jag tyvärr saknar. Klass. Ändå så når hon fram till en lantis som mig och hon beskriver kläder, tyger, väskor på ett så verkligt och passionerande sätt. Hela boken är underbar. Kapitlet om fritidskläder är enligt mitt tycke det minst intressanta men annars är boken beroendeframkallande från början till slut.

Lite lustigt var det ändå igår när jag hamnade på vinden till en festlokal. Jag menade inte att snoka men flyttade några lådor från ett bord (eftersom jag behövde plats att byta Milles blöja) och fick se en bok med exakt samma omslag som Fashionista.  Fast det stod inte Fashionista utan Odd Fellows. Lite lustigt, tycker jag. Det var samma turkosa färg och text i svart. Jag undrar om Martina Bonnier vet om att hennes bok har en tvilling.

Kommentarer
Postat av: Helen

Det är lätt att ha klass om man tjänar som hon gör också.

2008-05-02 @ 08:54:44
Postat av: Jelena

Tycker också att boken var bra, helt klart läsvärd. Kul sammanträffande med Odd Fellows-omslaget!

2008-05-03 @ 12:21:42
URL: http://styleiseternal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0