Söndagmorgon

sommar

Idag ska vi få besök av Ulrika och Carin med barnen Samuel och Ellen. Det ska bli kul. Det är så sällan vi ses. Jag ska slänga ihop en laktosfri äppelsmulpaj och koka lite kaffe. Jag känner mig mig förkyld,trött och har ont i halsen men är glad och det gör att jag mår lite bättre. Nu ska Magnus och Milton gå ut och åka på Miltons nya traktor som vi fyndade på loppis igår. Milton är en riktig utekille som helst vill vara utomhus hela dagen. Tur att de är ute så mycket på dagis.

Nästa vecka ska jag börja äta lite bättre. Jag har kommit på att jag nästan bara äter kolhydrater. Ris, pasta och mackor i mängder blir det varje vecka men inte alls mycket grönsaker, fisk och andra nyttigheter. Inte konstigt att jag känner mig krasslig. Ska nog göra matlådor som jag kan ta med till jobbet. Min mage klarar inte av dagismaten.

På tal om jobbet så trivs jag bra på nya stället.  Jag kommer att sakna både barnen och personalen  när jag till sommaren måste lämna stället. Jag har fått en ny tjänst som jag för närvarande är tjänstledig från så jag kan gå klart detta vikariat. Nej nu ska jag gå och vila lite. Mille vaknade kl sex i morse och sa - hipp hipp hipp= upp.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jepp jag är likadan. En rikig kolhydrats-knarkare. Det blir en väldig massa rostade mackor, pasta och mycket stekt mat (ajajaj..).
Fisk äter jag i skolan när jag inte har något val. I veckan har jag tänkt att slänga ihop en nyttig och förhoppningsvis god fisksoppa. Denna vecka träder jag in i vecka 26 (big mama) och lille Alex sparkar till rätt hårt nu. Min vinterjacka börjar bli för liten så jag hoppas att våren kommer på allvar snart så att jag sipper köpa en dyr varm jacka som jag aldrig kommer att ha någon användning för. Hade du någon speciell "mammajacka" när du var gravid? Jag har inte sett att det finns några såna.

2008-03-10 @ 07:50:09
Postat av: Carin

Hej!

Tack för igår! Det var jättetrevligt att träffas, bara vi tjejor och kunna tjejsnacka lite! Och vad roligt att barnen lekte så bra, både tillsammans och själva!

Nu ska jag ge mig i kast med att hitta ett liknande fordon som den gröna kaninen? ni har, Ellen verkade avguda den!

Kram

2008-03-10 @ 08:17:12
URL: http://karonesse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0