Vardagslyx



Idag är det tisdag och i lördags hade jag min 30-års fest. Allt gick bra och maten räckte till och jag fick bara bra presenter. Det kändes dock som om kvällen gick så fort och jag hann nästan inte prata med mina gäster. Jag hann heller inte dricka stora mängder alkohol. jag tror jag drack två glas vitt vin på hela kvällen så när jag vaknade på söndagsmorgonen var jag både pigg och utan baksmälla. Jag hade hyrt ett hus att hålla festen i så det var bara att dra iväg dit och börja städa. Vi fick hjälp av mina päron så det gick på en timma. Jag tycker det är ganska lustigt att när det är fest så ska alltid alla tanter på festen hjälpa till i köket efteråt och plocka undan.  Det blir nästan som en tävling. Jag kan meddela att jag antagligen kom på sista plats i den tävlingen.

I dag traskade jag ner till byn med en trött Mille i vagnen. Eftersom jag fick lite pengar i present så kände jag mig lite extra generös och köpte en Brio tågbana med tåg+vagnar till tröttsorken. Själv köpte jag två Sophie Kinsella böcker till mig själv. Hon är just nu min absoluta favorit författare och hennes bok "Mina hemligheter" är min älsklingsbok. 

Godnatt vänner.

Kommentarer
Postat av: Helen

Åja, du var allt väldigt duktig som diskade på din egen fest. Egentligen ska man ju slippa sånt när man fyller.

2008-07-16 @ 12:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0