Äntligen semester



Idag är det min första semesterdag och det har ösregnat hela dagen. Innan jag slutade fick jag några fina presenter av några av barnen på förskolan där jag jobbade. Söta lyktor, presentkort och detta söta halsband fick jag. En flicka som heter Saga hade gjort halsbandet åt mig och jag tyckte det var sååå fint och vägrade ta av mig det de två första dagarna. Milton fattade också tycke för halsbandet så nu får vi slåss om det.

Magnus har skött Miltons nattning de fyra senaste dagarna och självklart har han då somnat på fem minuter. Idag var det min tur att natta gossen och det gick riktigt bra. Troligen tack vare att vi skippat middagsvilan idag. Så nu är klockan tjugo över sju och jag har hela kvällen framför mig. Jag tror jag ska äta en halv vattenmelon och läsa Isbjörnens folk. Nej den hette visst inte så, den heter Sagan om isfolket.  Jag vet flera här i socknen som döpt sina barn efter personer i boken och det verkar som de som läst bokserien om isfolket är eniga om att den är bra. Så jag faller för grupptrycket och har börjat läsa bok nr 1. Så nu har jag bara 39 böcker kvar att läsa. 

På lördag blir det 30 års kalas. Gissa vem det är som blir så gammal och skröpplig. Jo det är jag. Jag kommer nog få vuxenpresenter som tex, Selma Lagerlövs samlade verk, en såssnipa, mammelucker (stavas det så?) och kanske tom en mangel (som kommer att gå sönder efter första användningen när jag sliter av mig en arm av misstag) Nej nu ska fortsätta läsa i min bok om den oskuldsfulla Silje och den djuriska Tengel. 

Kommentarer
Postat av: Tanja

Vilket fint halsband! Då behöver vi ju inte köpa något! Hi,hi.....

Åh,ska du läsa Sagan om Isfolket! Jag läste dem för säkert tio-femton år sen (eller kan det ha varit så länge sen låter ju sjukt!). De är rent utsagt skitbra! :) Om man gillar sånna böcker, lite spänning, lite snusk och lite romantik mm.



Nu håller jag på att packa inför Värmlandsresan och sen på måndag ska vi dessutom åka till Norrland så det är mycket att packa och hålla reda på. Förr i tiden räckte det att packa tandborste och trosor och nu ska man packa till två barn och en hund också.

Idag har Matte fått semester så det är ialla fall skönt!

Ha det så bra så ses vi på lördag!



Kram Tanja

2008-07-09 @ 10:14:23
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Helen

Gött med semester! Ser fram emot lördag. Jag har köpt något väldigt fantasifullt till dig... hehe.

2008-07-10 @ 16:34:00
Postat av: tILL hELEN FRÅN kRISTINA

ÅÅh, kan det vara ett presentkort tro? :) Ha ha vad detän är så blir det säkert jättebra. Jag jag ser med fram emot lördag. Jag hoppas så på att det ska bli en riktigt kul fest och inte stelt och jobbigt. Hur går det med lillkillen? Är han fortfarande lika pigg på nätterna?

2008-07-10 @ 21:33:08
Postat av: Helen

Det varierar. I natt har han faktiskt sovit i 3-4 timmar åt gången, men då bråkade han hela dan och halva kvällen. Han är extremt svår att amma när han är sån. Det brukar sluta med att jag får ge honom tillägg. Vad gav ni Milton för tillägg? Baby semp? Pulver eller färdiga tetraförpackningar?

2008-07-11 @ 11:02:49
Postat av: Till helen från kristina

Vi gav mille NANpulver som vi blandade men hade alltid tetraförpackningar som vi kunde ta med om vi skulle bort. Milton sov nog heller aldrig en hel natt i sträck. Jag tror han vaknade minst 2 gånger per natt och skulle grina, äta, rapas och bytas på. Då visste man att man levde. Det brukar bli lite bättre när de är typ 4-6 månader och kan sitta själva och se sig om. Imorgon får du iaf festa loss lite. Vi ses. Kram K

2008-07-11 @ 14:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0