Nu är det noddy som gäller



Dennavecka har Magnus varit i Hagfors och jobbat (mån-lör) men nu är han äntligen hemma. Trots att Milton nu är så pass stor så att han ibland sysselsätter sig själv så är det ändå slitigt att vara ensam under veckorna i ett hus som hela tiden måste städas. Det måste vila någon förbannelse över detta hus. Det är som om det blir stökigt av sig själv. Iaf så har jag knappt haft tillgång till min dator eftersom den är konstant upptagen. Mille kollar nämligen på sin Noddy DVD. Om och om igen, flera timmar om dagen sitter han och tittar på sin älskade film. Så jag har hunnit med att läsa fyra bra böcker  och städa och plocka lite mer än vanligt.

På tal om böcker så kan jag rekommendera alla böcker av Sophie Kinsella. Hennes böcker är de bästa jag läst. Visst är de alla lite fåniga och oerhört lättlästa men det är det jag gillar. Inga svårlästa, djupa eller kulturella böcker för mig tack. Dikter och poesi är med bannlyst i mitt hus.

Igår läste jag ut Marian Keyes bok "Är det någon där?". Den var bra och emellanåt ganska sorglig. Eller mycket sorglig var den nog eftersom jag storgrät i en kvart i förrgår kväll så att både mitt hår och min kudde blev genomblöta. Rolig och sorglig på samma  gång kan man säga att boken var.



Kommentarer
Postat av: Tanja

Oj,jag tror vi har samma förbannelse i vårat hus! I början försökte jag göra något åt denna förbannelsen men nu med två barn och en hund och en Matte så är det helt omöjligt! :P



Åh,ja! Kan du kolla om det är auktion denna veckan? Jag måste verkligen öva upp min handuppräckning, jag är verkligen kass på att bjuda.

Jag har förresten sett ett stort hus vid vägen när man kommer till Karlskoga som det står Loppis på. Den ligger i början innan typ Coop och den där godisaffären med massa sorter som jag spanat in. Är den nått att kika på?



Va kul att ni ska till Nora! Vi har oxå tänkt åka dit men kanske gör det när vi kommer nästa gång. När vill ni att vi kommer förbi,är det nån dag som passar extra bra? Onsdag?Fredag? Är Magnus hemma hela veckan?



Lycka till med shoppingen men köp inte upp allt fint där i Nora, spara lite åt mig! Hi,hi.



Kram från oss!

PS) Idag har det bara vräkt ner här, men jag håller tummarna för sol imorgon!Annars blir jag galen.

2008-07-21 @ 22:21:59
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Tanja

Åh,tack för att du försöker kolla upp det! Passar egentligen mycket bättre om det är auktion på lördag för imorgon har jag beställt tid hos frissan till hela familjen (ja,utom Anton såklart).

Ska bli så jäkla skönt att klipppa sig,ja du har ju sett min frisyr eller snarare brist på frisyr.

Jag ska klippa nått tufft hoppas jag och färga, hoppas bara att det blir bra men håret växer ju ut igen!



Vi hörs imrogon igen då, jag tror vi kommer på fredag. Va kul!

Hur gick det i Nora då?



Kram Tanja

2008-07-23 @ 17:23:17
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Tanja igen.........

Ledsen att vi inte har hört av oss idag! Det var så himla varmt så vi åkte till en liten badplats så Alva och Anton kunde plaska lite. Sen fick jag huvudvärk så det vart lite segt. Sa till Matte att vi skulle ringa till dig men ...........

Vi kanske kan komma imorgon efter auktionen? Om inte det passar så kommer vi ju tillbaka om en vecka till. Men vi ringer imorgon hur som helst. Ni kanske tom ska till auktionen? Kerstin brukar väl ta en sväng dit? Vet inte om Gunnel och Björn är sugna på att åka dit, har vi tur kanske de är barnvakter tom.

Håret blev helt okej, fast jag hade väl kanske velat ha det lite "tuffare". Nu blev det ganska "Vanligt" men allt är tusen gånger bättre än det jag hade innan!



Kram Tanja

2008-07-25 @ 22:29:40
URL: http://tanjis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0