Fy fasen för ungar som vägrar sova.......



Jag tror jag håller på att bli tokig. Galen. Psykiskt sjuk och deprimerad på samma gång. Milton vägrar att sova. Nu ikväll somnade han klockan 22:50 och då var han ändå jättetrött när jag lade honom klockan 21:00. Igår tog det tre timmar att få honom att sova. Han kämpar så mycket han kan mot sömnen och lyckas jättebra. Han är jättesuper trött men håller sig vaken flera timmar och sysselsätter sig med att ligga och snattra, sjunga, spotta, skratta, gråta och när sömnen är nära så slår han sig själv hårt i ansiktet för att inte somna.

Eftersom jag är ensamstående mamma under veckorna och så känner jag att jag behöver lite tid för mig själv på kvällen för att samla nya krafter. Bara en timma innan jag lägger mig för att andas ut och kanske äta lite kvällsmat och glo i en tidning.
Den tiden får jag  nästan aldrig eftersom då är det städning, duschning, matning av katter och packning av väskor inför morgondagen. Jag hoppas att Milton snart får bättre sovvanor så jag hinner med lite sysslor på kvällen samt kommer i säng innan tolv.

En annan trist sak är att Milton bara får två veckors semester med sin pappa eftersom han måste jobba vecka 30. Sen är han ledig 31 och 32 och veckan efter ska han på semester till Finland. Fan, det känns som den här sommaren kommer att bli riktigt kass.

Nu ska jag gå upp till prinsen (ja han förvandlades från monster till prins i det ögonblick han somnade). Får se om vi tar en tur till Mackadonkan imorgon. Vi var där förut och åt glass och strips. Vi ägnade också eftermiddagen åt en promenad, en cyckeltur, utomhuslek och så läste vi massor med böcker. Massor med fysiska aktiviteter som ska göra en tvååring trött. Men som sagt så funkade det inte. I morgon ska Mille få börja på aerobics, pamp och core (jag tror det heter så men vad vet jag, jag tränar ju inte)

I morgon blir det kanske antik & samlarmässa i Nora. Det blir nog skoj, och troligtvis dyrt. Bye

Kommentarer
Postat av: Helen

Hahaha jag sover max 4 timmar/natt så jag förstår precis. När man äntligen tror att lill-prinsen har ätit färdigt och man försiktigt lägger honom ifrån sig så sätter han igång och illvrålar. Han är inte ett dugg intresserad av att sova. BVC tyckte inte att vi behövde ge honom så mycket mat, eftersom han har haft en fin viktuppgång men vad gör man när han skriker och vägrar att sova?! Man kan ju inte precis skita i honom och låta honom skrika.

2008-07-02 @ 16:38:40
Postat av: Till Helen från Kristina

Fy vad jobbigt. Man blir ju tokig av att inte få sova. Jag får ju iaf sova sex-sju timmar i sträck men det är så jobbigt att det ska ta tre timmar att natta Mille. Somnar inte Alex om man har honom mot axeln och går och vaggar eller nåt liknande? Det är så typiskt att de vaknar så fort man lägger ner barnet försiktigt och tror att man ska få sova. Det är verkligen en prövning i början. Men jag lovar att det blir bättre. De små är ju riktiga periodare och precis ALLT går i perioder. Sova dåligt, sova bättre (vågar inte skriva bra)Äta bra, äta typ inget, mm. Jag ångrar att jag skämt bort Mille så mycket med att alltid leka med honom. Han vill aldrig leka själv utan jag ska jämt leka med honom och läsa för honom. Jag kan inte gå in i ett annat rum utan att han följer efter och han är jämt med mig på toa (och då vill han helst sitta i mitt knä. Han är verkligen inte självständig här hemma. Vi måste nog träffas snart om du har ork. Kram

2008-07-02 @ 21:45:12
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: Helen

Det låter bra att det blir bättre för man mår verkligen inte bra av att inte få sova. Jag har fått kalla in morsan flera gånger på nätterna eftersom hon är hundra gånger bättre på att trösta än mig. Jag brukar gå runt och vagga honom men ofta fungerar inte ens det. Han är en ettrig liten en. Självklart ska vi ta och ses tycker jag. Till festen kommer bara jag och F inte Alex. Det skulle aldrig gå för då skulle jag få amma honom hela tiden och det vill jag inte göra på en fest.

2008-07-03 @ 16:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0