Late for work

212523-531

Gud vad hemskt det är att försova sig. På tisdagar är det jag som öppnar på jobbet och prick kl sex kommer första barnet och då ska jag givetvis vara på plats och helst inte stå och flåsa med andan i halsen och svetten sprutandes. Jag ska vara lugn men pigg. Trevlig och glad och riktigt sådär förskollärarkäck så att barnens föräldrar känner förtroende för mig trots att jag är ny i arbetslaget.

Iaf så hände det som bara inte får hända. Jag försov mig. Klockan 05.23 vaknade jag av en mardröm om döda foster och insåg att jag skulle vara på jobbet om 25 minuter. Det tog nog cirka tre minuter från sängen till cykeln sen trampade jag iväg och kom faktiskt i tid. (men fy hur jag såg ut)

På eftermiddagen var vi till hårsalongen och Milton blev klippt och fick blå sprayfärg i håret. Han blev en riktig liten tuffing. Imorgon blir det dagisdags igen efter två hostiga dagar hemma med pappa.

Kommentarer
Postat av: felicia

jobbigt med mardrömmar :( haha försov mig också idag. usch förstör hela dagen! och en riktig pudding är man då också haha

2008-01-23 @ 01:11:00
URL: http://feliciafrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0