Hitlerjugend

212523-522

Igår var vi hos mina föräldrar och åt middag. Milton satte på radion och dansade som en tok till någon nazistlåt. Kanalen var P1, eller var det kanske P2. Jag vet inte men det var garanterat den tråkigaste av kanalerna eftersom mina päron vill ha det mest kulturella och minst moderna kanalen. Jag är heller inte riktigt hundra på att det var en nazistlåt men det hade det där nazistsoundet som man kan hitta i andra nazistlåtar som Hitlerjugenkidsen trallade på för många år sedan. Visste ni att sångerna Vi går över daggstänkta berg, Alpens ros och I sommarens soliga dagar faktiskt är gamla nazistsånger.  Nu ska ni inte tro att jag gillar nazister eller Hitler för det gör jag självklart inte. Men jag råkar veta att Hitlers födelsedag är den tjugonde april. Då fyller även Milton år. Och min fd granne Johan. Nu ska jag plundra skafferiet.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hej Kristina!

Tack för senast! Är så himla kul att ni orkar komma ända hit bara för att se en liten kille få lite vatten på huvet! Tack så mycket för de söta babarpresenterna, de var jättefina. Passar på att tacka för de fina kläderna vi fick innan också, det är precis så att han kan börja ha dem nu. Kul!

Skickar länken till min lilla blogg men det är som sagt under konstruktion......hi,hi......dessutom har det ju varit mycket nu så jag hinner nästan aldrig skriva så du behöver ej kolla varje dag! Har inte gett ut adressen till så många ännu för jag är så ovan hur man gör med allt så om du har nå bra tips är det bara att säga till.
Ser att du också ska ha det lite nyttigare detta år, jag med men det är ju inte helt lätt med alla dopkakor som är kvar!!!Dessutom envisas ju hela släkten (nästan) med att fylla år i januari,februari,mars och april. Två på alla månader utom mars då det numer är tre (med Alva)...........

Ha det bra och hälsa killarna!
Kram

2008-01-05 @ 22:41:35
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Helen

Jädra skit. I sommarens soliga dagar var ju en av våra allsångs favoriter.

2008-01-06 @ 11:27:13
Postat av: till helen från kristina

Jag vet. Jag är säker på att vi marscherade i takt när vi sjöng den och skämmde ut oss.

2008-01-06 @ 13:20:45
Postat av: Helen

Självklart. Vi tyckte säkert att vi var jättebra.

2008-01-07 @ 07:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0