Sweet Sensation

image537

Dessa tre trallande jäntor var versamma i slutet av åttiotalet och jag var självklart deras största svenska fan. Ja jag är antagligen en av de enda i sverige som vet vilka Sweet Sensation är/var. De var nog mest kända för att de var förband till NKOTB i början av nittiotalet. En av mina klasskompisars mamma sydde up identiska klänningar som på bilden till mig och mina två kompisar. Vi bar dem med stolthet en dag i juni och jag minns att det var sista veckan som vi gick i sexan. Tyvärr så var alla tre klänningarna gröna. Jag ville ju vara hon i lila klänningen men det ville mina kompisar med och ingen av oss ville vara hon i grönt för hon var minst snygg. Men nu fanns det bara grönt tyg som liknade mönstret på bilden så det fick bli tre gröna sweet sensationklänningar. Jag har fortfarande min klänning kvar och vem vet. Jag kanske posar lite i den någon dag. En dagens outfit här bloggen får det nog bli. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0