Ny soffa snart

212523-547

Nej det är inte vår nya soffa ni ser på bilden utan den gamla som på onsdag ska till soptippen. Lite trist att vi inte kunde ta hand och sköta om en ljus fin 12000 kronors soffa i mer än 1 1/2 år. Jag borde verkligen ha fattat att det inte skulle funka. Det är så illa ställt med soffan att den inte ens går att skänka bort. Katterna har klöst och det har blivit diverse fläckar och våra jeans har färgat av sig och så kissade ju Sindy på sig i soffan när hon låg halvt nedsövd.

Istället har vi köpt en heletiskt ful röd plyschsoffa med fransar nertill och matchande fotölj. De kostade 300 kronor tillsammans. Vi hämtar fanskapet på loppis på onsdag. Jag undrar om det bor mycket ohyra i soffan.

Jag hittade inga märkesväskor på loppiset idag. Det var nog tur det. Snart blir det melodifestivalen på tv  och chips. See you later.

Kommentarer
Postat av: Helen

Åh jag har sett mitt drömvardagsrum nu. Vi var hemma hos en kompis till F igår och de hade jättesnyggt hemma. Soffan var superskön och enligt dem syndes inga fläckar i den (de har två små barn och en katt). Naturligtvis så var den säkert skitdyr.

2008-02-18 @ 10:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0