Min äkta vintage Mulberry väska

212523-546

Gud så dum jag kände mig i lördags. Jag var på en second hand affär och höll på att dö av lycka när jag hittade en alldeles äkta Mulberryväska. Ja jag såg ju att det var mulberry för det vat ju det där trädet på väskan och så stod det M och sedan B. Alltså Mullberry. 10 kronor kostade väskan och jag rusade hem och lade ut den på tradera direkt och sedan tänkte jag på vad jag skulle köpa för pengarna som jag skulle tjäna. Efter en stund fick jag ett mail från någon vänlig människa som upplyste mig om att väskan inte alls var en Mulberry utan en väska som man fick som premie om man prenumererade på "Månadens Bok". Gudars vad jag skämdes. Jag tog snabbt bort auktionen.
Bokklubben Månadens Bok har visst trädet som symbol, precis som Mulberry. Men jag borde ha kollat upp lite fakta innan jag lade ut väskan på tradera. Typiskt mig.

En annan tabbe gjorde jag för några år sedan. Då hittade jag en äkta Dior väska på loppis för 25 kronor. Jag köpte den INTE. Jag gruvar mig än idag. Varför köpte jag den inte. Hur dum i huvudet får man bli. Jag köpte säkert någon usel Harlekin bok eller sprucken vas eller nåt skit. Men inte kuvertväskan från Dior som låg i en låda och skrek på mig.

Kommentarer
Postat av: felicia

HAHAHAHA gud va roligt hahahahah. tråkigt med diorväskan! jag går också runt skitlänge efter och grämer mig när jag gjort nått sånt.

2008-02-16 @ 00:19:57
URL: http://feliciafrida.blogg.se
Postat av: Tanja

Ha,ha,ha...............förlåt men det var nog det roligaste hittills!!
Vilken grej, det var nog en del som undrade vad du var för nån typ...

Kram

2008-02-16 @ 18:15:45
URL: http://tanjis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0