Tractor-pulling i trädgården



Gardinerna ska bytas och den halvt uppätna blomman ska bytas mot en sån där röd julblomma. Sen blir det nog jullikt i köket. Egentligen vill jag bara visa upp mina fina ljusstakar som jag jagat efter i två år. I år fick mamma tag i dem åt mig. Tack mamma.
Det är verkligen läggdags nu. Har varit vaken sen 3:30 i morse och det börjar kännas.Jag är förvånad att jag haft såpass mycket energi idag. Jag trodde verkligen att jag skulle spy av trötthet, men allt har gått så bra idag. Har tvättat två maskiner. Bäddat rent i sängarna sorterat tvätt och pysslat massor. Jag har t.om kört bil idag, fast det gick väl sisådär. Ingen dog som tur var,men gräsmattan är förstörd och bilen är lerig. Jag vet inte riktigt hur det gick till. Jag skulle bara backa lite men fastnade i gräsmattan och däcken rullade fast jag kom ingen stans. Det lät lite konstigt om bilen. Magnus säger att det ser ut som ett festivalområde här ute nu. Eller som om nån har kört tractor-pulling. Skyttegravar snacka han om med. Jag tycker att  han överdriver lite.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Nämen va kul! Nu har vi ju nästan likadana ljusstakar i köket, fast mina har fyra ljus. Visst är de fina!?

Tur att man har så snälla mammor. Min mamma hjälpte mig häromdan så jag fick städat och så att jag hann sätta upp julgardinerna och annat. Det var typ kaos här innan och jag mådde jättedåligt.



Jag mailar dig ett riktigt mail senare om det du skrev på min sida, tror nämligen att det blir ett superlångt inlägg här annars. Hi,hi!



Vad jag skrattade åt eran gräsmatta, det kanske inte var så snällt men jag tycker det lät så roligt!

Ibland (eller rätt ofta) tycker jag att det är synd att vi bor så långt från varandra för jag gillar verkligen dig och Magnus (och alla andra såklart med). Oj,sånt brukar man inte säga när man är svensk, kanske beror på alla pepparkakorna. :)



Kram Tanja

2008-12-03 @ 18:59:03
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Tanja igen.........

Ja du, det är konstigt hur det kan bli. Jag ska inte skrämma dig men vänta tills den andra kommer ut. Fan, jag hade magkatarr för några dagar sedan och det är konstigt att man inte har det för jämnan...........

Det roliga är att det var fint här igår, golven var torkade precis som hos er. Men hur ser det ut idag? Jo,Anton skickade ner sin middagsskål på golvet. Dessutom hade han kastat ner sin banan som han fick till mellis. Man kan ju undra vad jag gör under tiden men jag försöker ju hinna städa undan det man har plockat fram men de är ju två som drar fram och jag bara en som plockar bort. Man behöver ju inte va matte-expert för att räkna ut hur det går.



Men jag hoppas på att det ska va fint här i jul med men man får ju städa häcken av sig. När jag jobbar heltid sen och har råd, då SKA vi ha städhjälp!!!

Dessutom drar ju Zelda in en hel del med grus mm. Hur är det med katterna, gör de det med?



Mail kommmer snart!

/Kram

2008-12-03 @ 22:21:37
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Tanja

Skrev nyss ett mail till men glömde såklart att tacka för att du tycker att min blogg är fin! Man får ju inte alltid som man vill ha det eftersom jag inte är så haj på datorer. Fick ju kämpa en hel del med att ändra textlayout och annat. Är väl inte helt nöjd men orkar inte sitta och pilla med sånt som jag ändå inte fattar! :)



Och bilderna skulle förresten bli snyggare med en ny kamera! HI,hi.......



Imorgon är det fredag! Skönt! Eller vänta det är ju fredag nu! Natti,natti!

2008-12-05 @ 00:09:29
URL: http://tanjis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0