Snart julafton



Jag har fortfarande inga julkänslor. Men jag jobbar fortfarande stenhårt på det. Har tagit fram nya juldukar och juliga kökshandukar, druckit te i fina jultekoppar och ätit ischoklad. Jag har t.om tagit fram Selma Lagerlöfs bok "Den heliga natten". Nej jag läser inte Selmas böcker vanligtvis utam mer lättläst tantsnusk och typiskt okulturella tjejböcker, men ikväll gör jag alltså ett undantag.

Det var kaos på stan idag. Vi skulle ut och köpa några julgrupper samt lämna tillbaka ett par jeans och fy vad folk det var. Att få en parkeringsplats var nästan omöjligt. Att ta ut pengar i bankomaten var ännu mer omöjligt eftersom pengarna verkade vara slut i de flesta. Här i stenålderstaden Karlskoga kan man nämligen  fortfarande inte betala med kort i vissa affärer och resturanger. Vi såg den just nu mycket omtalade  Bengt- Åke Gustavsson (tre kronors förbundskapten?).
-Ä du högfärdig eller, kläckte någon gubbe ur sig när Bengt-Åke gick förbi. Så typiskt Karlskogingar att inte kunna ta att någon är lite känd eller lite rik eller sticker ut på något annat sätt. Ett annat exempel är Sten Nilsson i dansbandet Sten& Stanley som tydligen har ett väldigt flådigt hus. Folk ojar sig över att han har sånt lyxigt hus -ojojoj vad ska han med ett sånt stort hus till, eller -Det där huset är ju alldeles fööör stort.Jag skulle aaldrig vilja ha ett sånt stort hus. Att folk orkar att hålla på. Men jag antar att det är såhär i fler småstäder.

Nej nu ska jag slå in julklappar.

Förresten, eftersom det är jul och jag känner mig extra snäll så bjuder jag på några tjockisbilder på mig själv. Jag gillar inte att vara med på bild men gör ett undantag idag eftersom jag både har sminkat mig och borstat håret idag. Om ni tycker att jag ser lite biffig ut är det för att jag blivit lite biffig. Jag törs inte tänka på hur jag kommer att se ut om några månader. Som en vandrande fettvalk med barnvagn.

Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha men gud.. tänk dig att se mormor i dem kläderna, hahahah och magnus ska vi inte ens börja prata om, jag har bilderna här hemma.

Jag håller med dig, tack och lov för det nya modet.

Magnus försökte verkligen matcha kläderna bra där ;D

haha, gud vad jag saknar alla där uppe.. har kollat på biljetter upp, så kommer förmodligen upp innan nyår. Ska kollä med Robert om jag kan fira där med dem och busa med dem små. vart ska ni fira nyår någonstans? =)

2008-12-25 @ 03:38:01
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0