Snäll förälder



Som dagisvikarie stöter man dagligen på alla sorters föräldrar. Vissa är ok, vissa är inte så trevliga och vissa är hur gulliga som helst. En av de allra trevligaste mammorna jag har träffat i jobbet är Pialill som i Fredags hade med en påse till mig. I påsen fanns en träning DVD, en profylaxbok , ett häfte och en mammabarn olja.  Gissa om jag blev glad. Jag hade ju tänkt att köpa just den boken men nu slipper jag det. När jag väntade Milton så gick jag och Magnus på profylaxkurs och jag blev  verkligen jätteintresserad av att lära mig att andas rätt och slappna av under förlossningen. Det skulle nämligen ta bort smärttopparna under värkarna. Och det funkade faktiskt jättebra. Jag slapp ta ryggbedövningen som jag fasat över och nöjde mig en morfinspruta och andades mig genom hela förlossningen. Allt tack vare att jag lärt mig profylax. Men det gäller att öva öva öva. Det ska bli så kul att träna med dvdfilmen. Magnus ska självklart träna med mig. Fast det vet han inte om än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0