Lite degig och har sömnbrist



 Magnus var ute och partade igår. Först julbord på Kupolen och sedan på Harrys. Han kom hem vid två och sedan var vi vakna i ett antal timmar eftersom Milton vaknade till och började sparkas och tjata om att "gå ner" och "kissa lätten" osv. Sen kom en jävla snöplog och körde omkring på vår lilla gata hur länge som helst. Det lät som ett världskrig. Vi somnade väl om någon gång efter 4. Idag fick jag mig ett gott skratt när Magnus berättade om gårdagen på Harrys. Nån klantskalle hade ställt ett glas öl på golvet medans han/hon dansade och Magnus lyckades såklart sparka till glaset med full kraft så att glaset flög upp i luften och krossades sedan mot golvet så att det blev glassplitter och öl över hela dansgolvet. Magnus själv gjorde allt för att se oskyldig ut. Sedan passade han också på att trampa omkring på någon stackares jacka som denna hade lagt på golvet i mitten av den ring som han och hans vänner bildat medans de dansade. Förresten, är det inte lite 90-tal att stå i en stor ring och dansa (och lägga sina små handväskor i mitten). Så gjorde man när jag var ute i svängen. Det var lääänge sen.

Jag minnsnär jag var i 18-års åldern och ofta gick ut och festade. Jag såg ner på de 25-åriga tanterna som hade fluffig sprayad lugg och småpermanentat hår och liten väska med lång axelrem som låg som slickat mellan hängtuttarna som guppade i takt till musiken. Allra mest såg jag ner på dem som bar en sån där pytteliten ryggsäck. Det var verkligen ett stilbrott. För att inte tala om de tjejer som hade mörk finkavaj eller skor utan klack. Själv ansåg jag mig vara mycket stilmedveten. Jag inser att om jag skulle gå ut på statt nu så skulle 18-åringarna se på mig på samma sätt som jag såg på de lite äldre tjejerna när jag var 18. Jag skulle vara så hopplöst otrendig. Frågan är om jag skulle bry mig. Jag tror faktiskt inte det. Självklart skulle jag vilja vara ung, snygg och smal men jag vet att jag mår bättre av att inte lägga ner för mycket tid och tankar på mitt yttre. Fast lite mer kunde jag allt anstränga mig utan att det skulle skada. Men det viktigaste är ändå min familj. Och med ett heltidsarbete och en sambo som ofta bara kommer hem på helgerna så finns inte mycket tid över för shopping och skönhet. En snabbdusch då och då får räcka :) Nu ska jag börja tjata på Magnus om att Wongsmat är ett måste ikväll. Om ni är nyfikna på Wongs så har de en hemsida www.wongs.se som är värd att besöka.

Kommentarer
Postat av: Helen

Vi var och käkade hos ett annat par som har en bebis i samma ålder som Alex igår. Vi hade musikintrotävling (hahaha vad nördigt!). Man spelar en låt från Youtube och de andra ska gissa vad det är för grupp och vad låten heter. Jag spelade "Creep" med Radiohead och alla började nästan gråta. Lite 90-tals nostalgi är aldrig fel. Om du och jag skulle tävlat så skulle vi nog hela tiden gissat rätt på varandras låtar.

2008-12-13 @ 21:43:48
Postat av: Till Helen från Kristina

Ha ha, ja det skulle vi garanterat ha gjort. Men visst är det hemskt att nittiotalsmodet har kommit tillbaks. Typ sånt som man gick klädd i 92-93. Jag kan ju skänka bort min senapsgula kavaj till någon creddig modesnobb, eller nåt annat plagg som var med på språkresan till Eastbourne -93.

2008-12-14 @ 10:42:35
URL: http://kristinamille.blogg.se/
Postat av: Helen

Du, den skulle säkert vara supertrendig nu. Jag har också JÄTTESVÅRT för fult 90 tals mode. Jag tycker nästan att det är fulare än 80-tals mode t.o.m. Vem gillar illasittande jeans? Alla dumma trendnissar som inte kan tänka själva tydligen.

2008-12-14 @ 11:20:01
Postat av: emelie

Det är så typiskt Magnus, han och robert hittade allt på massa saker när jag och dennis var små.



Det är bara att ge henne en present i efterkott =)

Bättre sent än aldrig faktiskt.



Ja, snart är det min tur, det är bara 5 dagar kvar tills jag fyller år.. så skönt :D



2008-12-15 @ 01:20:26
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0