Trött



Shit vad jobbigt det är att vara tillbaks på jobbet igen. Jag har bara jobbat i två dagar men jag redan supertrött och jag längtar givetvis efter nästa sommar. Igår åkte jag på stängning på ett fritids som jag inte varit på förut.  När jag hade låst och larmat byggnaden skulle jag ta mig in i en större skola som låg brevid för att lämna igen nyckeln. Eftersom jag var helt ensam så skulle jag larma av och gå in och sedan skulle dörren gå i lås när jag sedan gick ut igen.  Inget funkade som det skulle. Allt var katastrof och jag kom inte in i skolan. Jag stod och grinade så att tårarna sprutade och ryckte och slet i stackars dörren. Till slut fick jag tag på en man som renoverade i en närliggande byggnad och tack och lov hade han en kodgrej med en fungerade kod. Han låste upp åt mig och sedan försvann han och jag kunde springa upp till expeditionen med nyckeljäveln. Sedan skulle jag ta mig ut och det skulle låsas efter mig. Det funkade inte heller. Eftersom jag nu sitter här och skriver så kan ni ju dra slutsatsen att jag till slut kunde lämna skolan och åka hem. Men fan vad sur jag var på allt som sket sig hela tiden.  Något annat som jag också var upprörd över var att de barnen som var kvar sist inte blev hämtade i tid. Syskonparets förälder skulle ha kommit 16.30 men behagade inte dyka upp förrän kl 18.00. Tror du att jag fick en ursäkt? Nej jag skulle inte tro det. Inte ens en förklaring fick jag.

Imorgon och på torsdag och fredan ska jag stänga igen, fast på ett annat ställe. Gissa vad de har för slags larm? Jo samma hemska sort som på den där skolan. Fy. Fast det ska nog gå bra. Det är ett jättebra ställe som jag hoppas på att få komma till fler gånger.

Nu ska jag tigga kli och sedan ska jag sova. Magnus har semester denna vecka så han får umgås med Mille hela dagarna.

Kommentarer
Postat av: Helen

Att stänga är pest och pina.. Det är alltid nåt som ska krångla. En gång när jag stängde på en skola och tyckte att jag hade gjort allting rätt så var det någon idiot som lämnat ett fönster öppet på andra våningen och jag hade ingen nyckel in. Jag fick ringa till tusen olika ställen innan jag fick tag på en sur gubbe på stället larmet gick till som lovade att åka förbi skolan och stänga fönstret. Söt bild :-)

2008-08-19 @ 22:46:36
Postat av: Till Helen från Kristina

Ja visst är det typiskt att alltid något ska krångla när man stänger. Jag har fyra stängningar denna vecka. Är det på lördag din fest är? Jag måste ringa dig och ta reda på vart det är. Kram så länge.

2008-08-20 @ 08:40:43
Postat av: Helen

Japp lördag kl 17.00. De bor jättenära golfbanan på kosia så ni kan parkera där. Bricketorp heter det.

2008-08-20 @ 09:08:46
Postat av: Tanja

Hej Kristina!



Usch,jag vill inte börja jobba igen när jag läser ditt inlägg. Stackars dig!

Varför sa inte föräldrarna nått? Konstigt! De är jättestränga på vårat dagis så OM jag blir sen så ringer jag direkt! Här finns det ju bla långa bilköerna man råkar hamna i (har hänt mig 2 ggr) men jag har aldrig kommit senare är 20 minuter försent.Man skäms ju ialla fall!



Hann inte skriva förut men jag älskade den där blå marina klänningen du köpt i London. Så snygg!



Hmmm.Nu måste jag skynda mig att hämta Alva, tänkte försöka hanlda snabbt innan. Det är stressigt idag, ska på första träningen. Ska bli skönt!



Krama Milton (ja,okej Magnus med) från oss!

2008-08-20 @ 14:51:25
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Helen

Hej! Jag hoppas att ni hade trevligt på festen. Tack så jättemycket för presenten. Det blir perfekt nu när inga kläder jag har passar.

2008-08-25 @ 19:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0