Dagens utomhusoutfit



Såhär såg Milton ut i morse när vi skulle iväg till dagis. Galonisar var ett måste eftersom barnsadeln på min cykel var blöt.
Gissa om jag kände mig som världens sämsta mamma idag. Miltons tånaglar har sett lite hopklämda ut den senaste tiden men tyvärr vägrade jag inse att hans skor var för små (alla hans skor är i stl 24). Men idag skickade jag ändå iväg Magnus och Milton till stan för att köpa Mille nya skor och stövlar. I affären konstaterade butiksbiträdet att Milton har stl 26. Stackars liten pojke. Inte konstigt att han aldrig vill ha skor på sig. I alla fall så fick han nya sköna joggingskor samt ett par fodrade gummistövlar.  Ska nog skämma bort honom imorgon med någon ny leksak. För att döva mitt dåliga samvete.

Nu har Meandikläderna äntligen kommit. De var kanonfina. Jag ska försöka uppdatera bloggen lite oftare. Jag har varit väldigt trött och lite sjuk senaste tiden så orken har inte räckt till.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Åh, äntligen ett nytt inlägg! Va snygg han är i sina galonisar. Själv bråkade jag med Alva imorse på dagis just om galonisar. Hon hade klänning och tights på sig(som vanligt eftersom det är det enda hon vill klä på sig). På dagis var det ju blött i gräset mm så jag sa att hon skulle ta på sig galonisar och gummistövlar. Det ville hon inte! Då sa jag att hon kommer bli blöt på klänningen och skorna och då kan hon inte ha de på sig inne sen. Då blev hon sur för hon ville inte ha blöt klänning. Men tror du hon tog på sig galonisarna. Nehej då! Vi fick tjaffsa som bara den och till slut sa en fröken att Alva fick va inne och hjälpa henne att ta hand om en ny flicka som börjat!

Ja,herregud!



Hoppas att du är lite friskare nu! Och hoppas framför allt att du blir lite piggare!



Många kramar Tanja

2008-08-27 @ 22:38:42
URL: http://tanjis.blogspot.com/
Postat av: Carin

Sötnos!



Det är inte lätt att ha koll på skor och så hela tiden. Men han måste vara storfotad, Ellens 24:or är lite stora fortfarande och hon har ca 14cam långa fötter. Jag måste rita av hennes fot på ett pappaer för att kunna mäta för mätsticka vägrar hon av någon anledning.



När kan jag hämta kläder då?



Kram

2008-08-28 @ 10:51:08
URL: http://karonesse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0