Bilder från semestern



Nu var det ju några dagar sen vi kom hem från våran 4-dagars trip till Ödeshög och Vadstena. Vi hade sån himla tur med vädret. Det var soligt alla dagar och vi roade oss med badnin, solning, utflykter och shopping. Vi bodde på en stor gård hos ett par som hade ett bed&breakfast. De hade lösgående får (jättesnälla var de) och höns så vi fick färska ägg och nybakat bröd varje morgon. Paret var jättetrevliga och hade enormt många böcker. Deras hus var byggt på mitten av 1800-talet och jag var allt lite spökrädd när jag skulle gå på toan mitt i natten. Många av taken, golven och väggarna var inte bytta någon gång, och orginalfönstren på vår våning var bytta dagen innan vi anlände.Jag tycker att det är så spännande med gamla byggnader.

En annan gammal byggnad vi besökte var Vadstena slott. Vi tog en guidad tur i slottet men Milton bråkade så det blev bara jag som fick äran att lyssna på när duktiga guiden Mattias berättade om Gustav Wasa och company.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0