Vi är så himla rika

212523-582

Idag var vi på ica och storhandlade eftersom min käre sambo fått lön. Vid ingången till ica stod tre pojkar i tioårsåldern och sålde majblommor. De frågade Magnus om han ville köpa en majblomma och till min stora förvåning sa han ja utan att tveka (han är vanligtvis inte speciellt generös av sig). Vad som var ännu mer förvånande var att Magnus köpte den allra dyraste majblomman som kostade 50 kronor. Pojkarna blev såklart jätteglada och talade om för Magnus att han var den allra första som köpt 50kronors blomman.
- Klart jag köper den dyraste. Jag är ju så rik, skojade Magnus och sedan gick vi och shoppade. När vi var på väg ut ur affären kom en av de tre pojkarna fram igen och undrade om vi ville köpa majblommor. Magnus sa att han hade ju redan köpt en blomma och en av de andra pojkarna som stod en bit ifrån kände igen oss och ropade på stort allvar till sin säljarkompis - Det var ju dom som var så rika.
Jag skrattade så jag grina på väg till bilen. Vi såg ju så sunkiga ut. Smutsiga och tröttglåmiga efter en lång dags arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0