Sov gott lille Bernard.

Idag har min 15 åriga katt Bernard fått avlivas. Bernard bodde hos mina föräldrar men eftersom jag praktiskt taget bor granne med mina föräldrar så har jag ju träffat gamle Bernard rätt så ofta. Han har varit hängig i flera veckor och inte ätit så bra. Han hade svårt att röra sig och verkade ha ont i bakbenen. Pappa var hos vetrinären för någon vecka sedan men de trodde att han skulle piggna till efter en pencilinkur men icke. Så idag gick pappa tillbaks med Bernard och det visade sig att han höll på att "drunkna inifrån" som de uttryckte det. Han var full med vätska som hela tiden tryckte mot lungorna och han hade en jättestor tumör i magen så han fick avlivas på en gång. Tänk om vetrinären sett det redan första gången de var där. Då hade han sluppit ha så ont. Han var en sån fin och pigg helsvart liten bondkatt som älskade gurka.

Kommentarer
Postat av: Novaliv

Tråkigt när djur blir gamla, det är ju en del av livet men man vänjer sig aldrig..

2007-09-12 @ 20:19:34
URL: http://novaliv.blogg.se
Postat av: Sussi

Åh ja det är skit jobbigt när man får meddelat att de är så jättesjuka! Vad många fina minnen ni lär ha fått under 15 år. Men jobbigt om han haft så ont... Beklagar. Kram

2007-09-13 @ 08:50:28
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi
Postat av: Helen

Vad tråkigt :( Han var en sådan snäll och fin kisse. Jag glömmer aldrig när han åt så mycket grillchips så att han jamade hela kvällen.

2007-09-13 @ 12:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0