God middag gott folk

212523-436        212523-435

Söndagar brukar vara riktiga slappardagar men eftersom jag är ensamstående (under veckorna) småbarnsmamma med ett krävande arbete (enligt mig själv) så städar, tvättar och stryker jag idag. Tänkte också hinna iväg och handla lite med. Ni kanske tycker att mitt liv verkar en aning oglamoröst, och det är det också. Men jag trivs utmärkt med att vara en vanlig Svensson med villa, barn och  katter. Sedan Milton såg dagens ljus har det inte blivit några shoppingtripper till Stockholm eller Göteborg, och när jag går ut och festar ser jag ganska vardaglig ut. För ett par år sedan var det dock lite annorlunda. Då gick jag alltid i högklackat och var festsminkad t.o.m på jobbet. När det var fest var mitt motto "ju mer urringat desto snyggare outfit". Att ha både kort kjol och jätteurringad topp var med inget ovanligt och min partysminkning var som tagen ur en porrtidning. Läppennornas drottning, det var jag det. Tack och lov så speglade inte mitt utseende inte min personlighet utan jag var blyg och försiktig.
Nuförtiden är jag inte riktigt lika blyg och min klädstil är rätt vanlig och slapp. Gympadojjor och t-shirt till vardags blir det och jag bär nästan alltid glasögon och hästsvans. Men jag ska försöka snygga till mig lite tills jag fyller trettio.

Kolla in Milton. Mitt randiga linne har blivit en klänning. Tjusigt va.

Ucsh och fy. Jag har blivit genomförkyld. Det står 11 under mina näsborrarna och jag tackar gudarna för att jag endast jobbar eftermiddag imorgon. Nu ska till Lidl och köpa honung.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Söting! :) Inge kul att vara förkyld.. Du får försöka kyrera dig ordentligt. Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!

2007-09-02 @ 19:33:02
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi
Postat av: Helen

Det har ju lite med ålder att göra också. Jag kör inte heller kort kjol + urringad topp längre. Det funkade när man hade mindre fett på kroppen men nu ser det bara desperat ut om man klär sig så. Lite som en tant i leopardtights. Igår var jag på kräftskiva. Det var kul men som vanligt blev det skitsent.

2007-09-02 @ 20:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0