Efter läggdags

212523-437

Hallå. Det blir inte så mycket bloggande för min del längre. Har inte riktigt haft ork att hitta på nåt kul att skriva om. Jag jobbade idag och hämtade Milton på dagis vid kvart över fem. Han var det enda barnet som var kvar. Alla andra hade redan gått hem. Bara min plutt var ensam kvar. Jag fick dåligt samvete. När vi kom hem fick han lite yoghurt och macka och sedan ett bad. Jag passade på att byta sängkläder och Milton tyckte det var kul med fladdrande lakan och blev busig och sen buttade jag ner honom i sängen flera gånger och det tyckte han var jätteskoj.
Efter en stund hittade jag lite kräks på golvet. Jag tänkte att han kanske kräktes lite för att han busat så. Barn kan ju göra det. Men sedan spydde han igen och det såg ut som om det var lite blod i spyan. Usch, jag blir ju lite orolig. Vill ju inte att han ska få magsjukan. O så hade han en fästing en dag som vi plockade bort, förutom ett litet ben som sitter kvar. Läste att man skulle kontakta läkare om barnet började kräkas efteråt. Och så halkade han förut i badrummet och slog i huvudet. Man kräks ju om man får hjärnskakning. Fast man blir väl rätt så slö då och inte busig som Milton. Ja ja jag får väl se vad som händer imorgon.

Fan jag har fortfarande inte fått mina pengar från försäkringskassan. Hallå jag har faktiskt feta räkningar att betala.

Idag läste jag blondinbellas blogg. Hon ser ner på mig. Ja inte personligen men på det liv som jag och många andra lever. Det sk Svenssonlivet med husvagnscamping och familj och jobb på Ica. Det var intressant att läsa. Men det var mer intressant att läsa de ca 500 kommentarer hon fått angående hennes val att ej skaffa barn (hon är 17 år) och hennes syn på familjelivet.  Många var arga och några höll med blondinbella. Själv längtar jag ännu mer efter en husvagn. Jag ska tjata och tjata på Magnus tills han köper en husvagn. Nu är det skitsent. Måste lägga mig nu. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Helen

Det känns inte som om man har sån koll på vad livet innebär när man är 17 år. Hon blir nog en svensson hon också. Jag ville absolut inte bli "en tråkig svensson" när jag var yngre heller. Nu sitter jag här med radhus och katter samt icakort och trivs hur bra som helst med det. Får jag bara ett riktigt svenssonjobb som mellanstadielärare så är lyckan gjord...ja och ett barn också.

2007-09-04 @ 17:06:27
Postat av: Sussi

Alla befinner vi oss i olika stadier i livet och därför kanske vi uttrycker oss på olika sätt.. Själv blev jag mamma vid 18 års ålder men ångrar inte en sekund! Nu när mina tjejer är tonåringar så har jag fått mycket mer frihet. Kan bry mig om mig själv mer igen, än under alla år som småbarnsförälder. Hoppas att Milton mår bättre och att den där Försäkringskassan sätter fart snart! Vet själv hur sega de kan vara. Ha en trevlig kväll!

2007-09-04 @ 19:09:12
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0