Noah 1 år

212523-469      212523-468

Igår var vi på födelsedagskalas. Det var Rebecca och Martins pojke Noah som fyllde ett år. Han fick massor av roliga presenter. Milton blev såå förtjust i Noahs motorcyckel och satt länge på den och gjorde brmljud med munnen. När Noah ville prova den så hytta Mille med näven åt honom och han lappade till honom på kinden en gång med. Det var ju inte så bussigt av Mille direkt. Jag antar att det inte dröjer speciellt länge förrän vi köper en likadan motorcyckel till Mille. Han har knappt några roliga leksaker. Han leker mest med sånt som vi förvarar i kökslådorna. Katternas mat är med roliga att leka med.

Idag var det dags för fotografering på dagis. Jag hade bestämt att Mille skulle ha sin nya Polarn och pyret tröja med djur på och hade därför sparat den till detta tillfälle. Självklart så lyckades Mille spilla filmjölk över hela sig vid frukosten på dagis så han fick ta en gammal t-shirt som jag inte gillar alls. Den har legat länge på dagis som sk extratröja och ser ut att vara från tidigt nittiotal. Så himla typiskt. Dessutom tog de korten utomhus så Milton kommer ha världens rödaste och snorigaste näsa. Gud vad jag klagar. Det blir säkert jättefina foton. Annars är jag mycket nöjd med Miltons dagis. Personalen är jättetrevliga och positiva och Milton älskar att vara där. Dessutom är de förstående när det gäller mina arbetstider och har inte klagat en enda gång på att jag ej kan ge dem ett schema eller när jag strular med tider osv. Nu är jag skittrött. Godnatt gott folk.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag glömmer aldrig när tjejerna var små och jag under en kort period jobbade natt. Deras far /min ex man skulle då för första gången under dessa månader sköta lämning/hämtning från dagis. En dag kommer han hem och säger -Idag var det visst fotografering på dagis. Jag vart rasande och eftersom han hade klätt på dom, så matchade ingenting av det dom hade på sig! :) Men vi överlevde det också ;)

2007-10-09 @ 21:33:28
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0