Jag lever fortfarande

212523-458       212523-457

Ja jag lever faktiskt fortfarande. Fast nu var det ett ett bra tag sedan jag skrev sist. Idag är det första dagen sedan i torsdags som jag känner mig frisk. Det kändes skönt att vara tillbaks på jobbet igen.  Annars är det mesta som vanligt. Jag är pank (surprise) och överviktig (ännu mera surprise).
Igår var jag på ett möte hos min handläggare på arbetsförmedlingen. Eftersom jag stämplar de dagar jag inte får jobb (de dagarna existerar inte längre) så måste jag "aktivt söka jobb i hela sverige". Jag måste också  vara beredd att flytta om jag får jobb. Fy vad trött jag blir. Jag har ju ett jobb som jag trivs med och jag har ett hus jag inte vill sälja och en stad jag inte vill lämna. Jag får ångest av att vara arbetssökande. Men jag tror inte att jag törs gå ur A-kassan för då händer det väl nåt som tex att jag plötsligt får jättelite jobb eller får sparken eller liknande. Det är ju A-kassan som bestämt att man måste söka vartenda fuking jobb i hela sverige och flytta på direkten om ett jobb skulle dyka upp. Hallå, jag är ju inte ens arbetslös. Jag stämplar ju bara upp några timmar då och då.

Vad tycks om Miltons nya retrodress från Polarn&pyret?

På den första bilden ser ni kokkosnutt. Han vägrade att titta in i kameran utan skulle absolut blunda. Envisa katt!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej! Tänkte skriva ett gammalt hederligt medelande på bloggen idag, istället för facebook... Usch jag har bara dåliga erfarenheter då det gäller arbetsförmedlingen och A-kassa.
Milton är ju Uberöt i sin nya dress!:) KRAM

2007-10-02 @ 20:28:07
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: Helen

De är dumma i huvudet. Vad vore Sverige utan alla vikarier som ställer upp i vått och torrt?! De borde fan belöna oss istället för att tvinga oss att söka jobb i långt-bort-i-stan. Nu är jag tillbaka från Mallorca. Det är inget vidare. Vi har fått en ny granne som har en megastor rottweilerhund som de låter springa lös. Den ser elak o läskig ut. Skäller och har sig. Snygga kläder på Mille.

2007-10-07 @ 15:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0