Shopping

212523-491

Idag var jag och familjen till Örebro. Jag blev avsläppt på stan och började jakten på nya jeans. Att shoppa jeans är det värsta jag vet. Jag är kort, fet, jävligt snål och hatar att prova kläder. Alltså har jag allt emot mig när det kommer till jeansshopping. Jag köper bara jeans när jag absolut måste. Typ när de jag äger är så trasiga, slitna och blekta att det är pinsamt att visa sig på jobbet i dem. Och då jobbar jag dagis och där klär man sig i sånt man inte är rädd om. Jag vill köpa snygga trendiga jeans men de är svindyra så jag gick till Lindex och provade 15 par och hittade till slut två par som passade. Med stretch och hög midja så att magen och valkarna får plats. Tantigt och gött och billigt. Nu slipper jag shoppa jeans på ett tag. Det känns väldigt skönt.
Sen kom Magnus och Mille och hämtade mig. De hade varit på biltema och skrotat. Mille hade flyttat runt på saker och slängt ner massa saker i kundkorgen som Magnus inte skulle köpa. Sedan hade skrikit och levt rövare så Magnus var alldeles svettig. Vi tog en tur till Rusta och sen bar det hemmåt. Det blev ingen Wongsmat vilket var tråkigt för det är ju så gott. Magnus åkte till lidl och köpte cevapcici och skojade och sa att det såg ut som tax pittar. Jo det såg faktiskt ut som brända snoppar så jag kunde inte äta det. Fjantig jag är.

Kommentarer
Postat av: Helen

Gött, jag har fettat till mig så jag skulle också behöva nya jeans men det är ju SÅ tråkigt och fast att jag jobbar så har jag inga pengar. Allt går till renovering just nu. Inte så kul men å andra sidan så kanske det blir lite snyggare hemma sen.

2007-11-18 @ 10:19:03
Postat av: Till Helen från Kristina

Vart renoverar ni? Kul med nyrenoverat till jul. Är du frisk än? Hoppas det för det lät inget trevligt alls med det där du hade. Jag jobbar jämt med så det känns som jag aldrig ser mille. En liten stund på morgonen och så ca 2-3 timmar på kvällen. Tur att man inte jobbar heltid jämt. Vi kanske kan ses någon dag innan jul. Kram

2007-11-18 @ 11:30:59
URL: http://kristinamille.blogg.se
Postat av: Felicia

fin du är!! :) jag hatar också att prova jeans hahah, känner igen mig där. inget passar, man ser ut som ett iklämd falukorv och det är svindyrt.

2007-11-18 @ 20:22:30
URL: http://feliciafrida.blogg.se
Postat av: Helen

Jag har fortfarande kvar den men jag har mindre ont som tur är. Vi håller på att renovera lilla rummet på övervåningen och sen ska vi nog renovera badrummet på övervåningen också för det ser inte så kul ut. Tidigare i höst så har F renoverat baren så den är inte grön längre, tack å lov. Ja vi måste ses nån dag. Enda dagarna jag slutar något sånär tidigt är torsdagar och fredagar.

2007-11-19 @ 09:45:05
Postat av: Carin

Pepparkaksbak nu på söndag kl 14. Passar det?

Blev det bra med lekhjälmen till Mille? Ellens är för stor, hon har så litet huvud. Många mössor blir det!

2007-11-21 @ 11:00:31
Postat av: Till Carin från Kristina

Det passar ju jättebra. Jo Milles hjälm var med stor men hoppas att Magnus justerade den innan han lämnade den till dagis.

2007-11-21 @ 13:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0