Min favoritfilm

212523-493   212523-492

Jag har hittat en favoritfilm som jag tittar på nästan varje dag. Den heter The brothers Solomon och är en helkul komedi. Två töntiga bröder som lever tillsammans bestämmer sig för att skaffa ett barn för att göra deras sjuke far lycklig. Ganska simpel handling men jag är helt inne på komedier just nu och denna barnsliga humor tilltalar mig verkligen och jag skrattar lika mycket varje gång jag ser filmen. Bäst är Will Arnett som också spelat i filmen Blades of Glory som med är en jättekul film. Svenska Malin Åkerman (tror hon heter så) har också en roll i filmen.
Förra veckan såg jag filmen Supersugen men jag tyckte inte den var så kul faktiskt. Jag är lite trött på filmer som handlar om amerikanska teens som gör allt för att för att förlora oskulden innan examen. Något som jag med är trött på är alla dessa skräckisar som handlar om fem eller sex ungdommar som:

1. Roadtrippar omkring i en bil och får punka på bilen på en ödslig plats........

2.Besöker ett hemsökt gammalt och nedlagt mentalsjukhus och blir sedan mördade en efter en.

3. Övernattar på nåt jävla slott och blir inlåsta och jagade av spöken.

4. Alla dör utom en.

Nej nu ska jag ta mina mediciner och sedan titta lite på the brothers solomon. Magnus slaktar oljepannan i källaren och Milton ligger och sover med 38 graders feber.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jo fast lite kul måste du erkänna att de där snoppteckningarna som var med i filmen var.

2007-11-22 @ 14:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0