Vilken besvikelse

212523-208

Jag har inte bloggat något idag för jag har varit upprörd över schlagerfiaskot igår. Jag är ett stort schlagerfestivalfan och tar det hela på stort allvar men efter floppen igår så ska jag nog bojkotta tävlingen nästa år. Schlagerfestivalen har blivit ett stort skämt med fjolliga dragqueens, så kassa låtar att man inte fattar hur de kom med, och kompisröstning på hög nivå. Jag älskar the Ark och blev väldigt besviken på att deras låt inte kom på bättre plats. De förtjänade verkligen bättre än detta. Här kommer en arg och omogen lista på kassa bidrag från gårdagen jipposhow.

1. Irland. Hallå, vad höll de på med? Spelade sina hemagjorda medeltida instrument medans den ej så tonsäkra sångerskan försökte skapa ljud i sin strupe. När inte det funkade så bra så tog hon fram en konstig trumma ( säkert också medeltida). Hon hade en sån där hemsk klänning som man endast ser på live eller rollspel eller på riddarveckan i Hova. 

2. Ukraina. Så töntigt att man blir arg. Vem är det som tycker det är skojigt med folieklädd kille utklädd till tant med stjärna på hövve och två fjolliga dansare. Ganska så många tydligen eftersom deras låt  kom på andra plats. Var låten bra då? I helvete heller.

3. Georgien. Hon med röda studentbalklänningen som sjöng duett med sitt eko. Hennes röst påminner om en bajsnödig katts jamande.

4. Ryssland. Tre slampiga nunnor som kråmade sig som om de hade flatlöss. De sjöng en tuff tjejrockig låt med pinsamt dålig text. De var askassa.

5.Serbien.  Jag står inte ut med låtar som har ett budskap att förmedla och det förmedlas med en dans, rörelser eller andra seriöst utförda gester. Ni missade väl inte när två av tjejerna höll varandras händer och visade ett hjärta. Jag tror de försökte säga "mer lesbian love åt folket".

6. UK. De flaxade med armarna och försökte immitera ett flygplan. Det går fetbort. Det var partier i låten då de pratade. De sa bla "would you like to have something to suck on" och "would you like som nuts". Det var pinsamt dåligt. Varför är det ett bidrag varje år som bär flygvärdinneuniform?

 7. Frankrike. Sångaren sjöng på dålig engelska. Det lät som om han sjöng på barnspråk och de hade en rosaklädd bög som sprang runt som en tok med en påsydd katt över axlarna. De förtjänade sin 22a plats.

8. Ungern. Min killes favoritsångerska Magdi Ruzsa sjöng en dålig låt. Hon har bra röst och hade säkert kunna vunnit om hon valt en annan låt och tagit på sig något festligare än de "gå hemma och slappa" hon bar.

Vilka var bra då? Jo jag tycker att vitryssland var toppen och självklart ark förstås. Maltas låt Vertigo med sångerskan Olivia Lewis är grymt bra men den gick inte ens vidare från semi finalen.

Nej nu har jag inte tid att sitta och beklaga mig mer. Nu ska jag gå och göra en lyxig drink till min man som reser iväg imorgon igen. Snyft.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hehe, åsikterna är många men personligen så fick jag migrän av Bulgariens bidrag. Usch!

2007-05-14 @ 08:37:37
URL: http://johannasplats.blogg.se
Postat av: Helen

Håller med dig. Riktigt pinsamt dåligt var det. Jag kände på mig att det skulle bli många dåliga låtar i toppen men att det skulle bli såhär... Jag utgick ifrån att the Ark skulle komma på topp 10 åtminstone. Den där Waterlåten med trummorna var riktigt hemsk.

2007-05-15 @ 15:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0