Spöken

212523-303

I natt hände en sak som jag tyckte var lite obehaglig.
Milton hade legat och vridit och vänt på sig i en timma och klockan tre gick jag ner till köket för att göra lite välling till honom. När jag varit nere i några minuter så startar plötsligt dammsugaren på övervåningen helt av sig själv. Jag springer upp och drar ur sladden och sedan går jag ner igen. När jag väl är nere så får jag en sån obehaglig känsla. Jag gör klart vällingen och går upp igen och känner mig faktiskt rädd. Då säger min sambo att det hade knakat i golvet i sovrummet (medans jag varit nere )så att både han och Milton reagerat på det. Sen somnade sambon bums. Efter någon minut så knäppte det till från ett hörn i rummet. Jag väckte sambon o pekade o frågade om det var därifrån som han o mille hört det knakande ljudet. Jodå det var det minsann. Sambo somnade om igen på en gång och jag var fortfarande rädd. Jag kan inte påstå att jag kände att jag inte var ensam men jag kände att någon rörde på sig i rummet. Jag kan inte riktigt förklara på ett bra sätt. Jag vet bara att det inte var katterna för de låg och snarkade på nedervåningen alla tre. Jag har nog aldrig varit rädd i mitt eget hus förut. O då bor jag ändå ensam väldigt ofta och huset är byggt 1928 så det är ganska gamalt och självklart brukar det låta lite i väggarna ibland och en garderobsdörr brukar öppnas av sig själv. Det är inget jag blivit rädd för.

Jag måste erkänna att jag tycker det är döspännande med övernaturliga händelser. Själv har jag inte varit med om något övernaturligt förutom en gång när jag var liten men det var så otäckt så det törs jag inte skriva om. När jag jobbade på ett cafè i London så sades det att det huset var hemsökt. Steg hördes i trappan, branddörren öppnades av sig själv och satt man nere i källaren och räknade kassan efter stängningsdags så kunde man se skepnader i övervaknings tv:n. Man skulle helst inte stänga cafe`t ensam men eftersom jag var så långsam när det kom till att räkna kassan så skickade jag alltid hem jobbarkompisarna och stängde ensam. Jag kan inte påstå att jag någonsin märkte något konstigt, fast det hände ibland att kunder som kom in på cafe`t yrade något om "bad spirits" och vände o gick igen.

Den enda gången jag blev rädd var när någon/något hade knappat alla möjliga siffror på larmet inne på cafe`t mitt i natten så att securitas hade ringt dagen därpå och undrat vad sjutton som hänt. Låset var orört så ingen hade varken gått in eller ut ur cafe`t  under natten. Lite spooky.

Kommentarer
Postat av: Felicia

nej va d läskigt :O älskar att höra om sådana där övernaturliga saker, kan du inte berätta om det som hände när du va liten? haha jag döör av nyfikenhet!

2007-06-18 @ 17:47:24
URL: http://feliciafrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0