Min goda smoothie

212523-300

Några i min bekantskapskrets har bönat och bett att jag ska skriva vad jag har i min smoothie. Så här kommer receptet.

1dl frysta hallon.
1/2 dl frysta blåbär (innehåller antioxidanter)
En halv banan.
Ett skalat äpple i bitar.

1 dl lättyoghurt  från milko.(den naturella är givetvis den nyttigaste även om den med vaniljsmak är godast)
1 dl alpro soya mjölk (den som är lite sötad) Vanlig mjölk funkar förstås lika bra.

Du kan förstås ha i vilka frukter du vill. Fryst mango är gott tillsammans med hallonen och har du ananas på burk eller melon så är det bara att skära i bitar och stoppa i mixern.

Är du en gottegris så har du förstås i lite socker. 1 tesked räcker för sötare smak.

Släng i allt i en mixer och sedan har du världens godaste smoothie.

(Ulrika, alpro soya mjölken finns nog bara på kronhallen så det är ingen idè att du irrar omkring på willys i hopp om att hitta den)

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är gott med smoothie! Jag brukar också ha äpple i. Helst de gröna lite syrligare!

2007-06-16 @ 22:59:27
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se
Postat av: Cecilia

Tja snygging! Nu är vi tillbaka i regniga Sverige, fast det har tydligen varit toppenväder här hemma medans vi varit borta. Åh snart åker ni till mallis, vad härligt att du känner att du börjar bli smalare. Duktig har du vart!!! Det har nog hänt lite på vågen för mig med, fast åt andra hållet. Usch vad jag måste träna i veckan. Kramar

2007-06-17 @ 10:20:43
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: josieeme

jaaaa, blev riktigt nöjd med dom:]...o så himla roligt att det är från familjen:]ska oxå göra mig en morgonsmoothie nu...gott:]

2007-06-17 @ 11:01:52
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: H

Jag dricker oxså alpro soya och har även grädden när jag lagar mat!!kan inte använda andra vanliga mjölk produkter!!!

2007-06-17 @ 13:41:30
URL: http://www.barbarellasplanet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0