Imorgon blir det utgång. Jippi

212523-296

Jag vill också se ut som en sexig isprinsessa och vara blond och ha pussmun.

Jo iallafall, imorgon ska ju jag och min kompis Helen gå ut och roa oss (med sprit och cigg.)
 
Det är ganska jobbigt att förbereda en utgång när man inte är en natural beauty. Här kommer min lista på vad som måste göras för att se så bra ut som möjligt.

1. Torrskrubba kroppen så att man ser ut att ha babyhud.

2. Brun utan sol så att jag inte ser ut som ett lik.

3. Göra håret till ett lockigt hollywoodsvall. Det är inte det lättaste då mitt hår är spikrakt.

4. Sätta i linserna. Glasögon är bannlysta på statt.

5. En riktig partysminkning med sotiga ögon, långa ögonfransar och plutmun. Det svåra är att få sminkningen att se sexig men söt ut samtidigt och inga knasiga färger tack. Jag vill inte se ut som en picassotavla.

6. Singel eller inte. Vitlök är förbjudet under hela "gå ut" dagen. Även om man inte ska pussas med främmande pojkar kan det vara trevligt att inte stinka vitlök. Jag har själv ganska svårt att komma ihåg detta så jag får nog skriva upp det på handen.

7. En fin urringning gör outfiten finare. Men inte så urringat att det blir vulgärt. Har man fula tuttar kan man ju visa sina bruna sommarben istället. Men kom ihåg den gyllene regeln: Aldrig urringat och kortkort på samma gång. Antingen eller.

8. Naglarna måste målas. Sen är det bara att gå ut och roa sig kungligt. Att spotta öl på bartendern ger inga pluspoäng. Det vet jag av egen erfarenhet.

Det blir nog svart klänning och de guldiga skorna jag hade förra helgen. Ja jag vet att beklagade mig i flera dagar över mina blodiga stumpar men de är ju så snygga så jag måste absolut ha dem. Det ska bli spännande att se vad Helen har på sig. Hon har nämligen hotat med fjällräven ryggsäck och jesussandaler. Hoppas hon bara sa så för att skrämmas.


Jag ställde mig på vågen förut och fick en glad överraskning. Äntligen börjar det hända saker.


Puss och godnatt.


Kommentarer
Postat av: Carin

Jag ska faktiskt skolka från jobbet, det blir sen lunch med Ellen och Krister. Kikar efter er när jag är på stan. När tror du att ni fikar?

2007-06-15 @ 07:11:43
URL: http://karonesse.bloggagratis.se
Postat av: Helen

Erkänn att du är lite besviken över att jag inte fullföljde mitt klädhot :) Hur som helst tack för en trevlig kväll. Det blev rätt bra trots att det var lite folk ute.

2007-06-16 @ 10:28:38
Postat av: till helen från kristina

Tack själv. Det blev en riktigt lyckad kväll trots att det inte såg ut så i början. Tur att vi inte gick hem när det var som tristast i början.

2007-06-16 @ 16:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0