Dagens (o)djur - Coccosnutt

212523-302

Visst ser han grym och farlig ut, min kisse Coccosnutt, även kallad Coccos.
Han är en perser exotic och har ett jamande läte som kan väcka döda.
Han är en riktig cirkuskisse som gillar att stå på bakbenen och stångas med huvudet.
Han är troligen gay.
När han är ute och vi vill att han ska komma in så lyssnar han endast om man viskskriker "coccos pockos" med hes röst. Jag är inte säker på att detta uppskattas av grannarna.
Coccos är mycket förtjust i Milton men gillar inte när han sover så då väcker han honom med ett illvrål. Det gör mig såå förbannad eftersom Milton är extremt svårsövd.
Han gillar räkor. För att vara säker på att få ha den lilla räkan för sig själv så spetsar han den på en av sina tänder och morrar sedan hotfullt.
Annars är han väldigt snäll. Han har aldrig någonsin bitit eller rivit mig.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj han ser verkligen farlig ut, men en väldigt bra bild är det:)
Skrev just ett lååångt mail till dig men råkade trycka bort det när jag skulle trycka iväg det. Blir så arg så jag orkar inte skriva om det. Gör ett nytt försök i morron, sov gott!

2007-06-17 @ 22:58:33
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: Novaliv

Hehe..han ser ut som han skall försvara diskbänken mot all onska i världen..sur men väldigt söt!

2007-06-18 @ 11:21:17
URL: http://novaliv.blogg.se
Postat av: Camilla

Hhaha va sööt han är! Jag älskar katter :-) Och perser är underbart söta! Ha en bra dag!

2007-06-18 @ 11:36:05
URL: http://ce.blogg.se/
Postat av: Novaliv

Alexander som han heter men jag kallar honom för A, jag har börjat släppa lite på anonymiteten men M har förklarat att han och A skall hållas utanför min blogg..så jag försöker kompromissa =) A är 16 månader och började gå redan som 11 månaders bebis..vilket har resulterat i många bulor och blåmärken på vägen..men nu springer han som en tok..och speciellt efter Väs (katten)..jag hade nog gärna sett att han väntade någon månad med att gå för nu är han högt och lågt och når så långt in på borden =) Spännande och se när Milton släpper taget och knatar i väg..det är så härligt att se deras ansiksutryck när de inser att "jag kan gå själv" =)

2007-06-18 @ 11:54:18
URL: http://novaliv.blogg.se
Postat av: Helen

.. och sen gillar han inte parfym :) Han är för go den lilla coccos-kissen.

2007-06-18 @ 15:51:13
Postat av: till helen från kristina

Helen: Nej fy. Jag har aldrig fattat att hon dog där. Det kanske var hon som visade sig i fönstret och kastade en kudde på F. Läskigt som fan.

2007-06-19 @ 11:58:14
Postat av: Helen

Ja hon verkar inte gilla honom nåt vidare. Ofta när han har sovit över där så har det hänt grejer.

2007-06-19 @ 12:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0