Mor och Far jobbar hårt

212523-344

Mina föräldrar är båda pensionärer. Men tro inte att de sitter och latar sig hela dagarna för de har alltid fullt upp. Det är ett heltidsjobb att vara pensionär. Förra veckan var vi ju bortresta och mor och far skulle se till att katterna fick mat och sprutor så de hade nyckel till vårt hus. När vi kom hem igår märkte vi snart att de hade gjort lite mer än bara vattnat katterna och matat blommorna :)

Trappan till övervåningen var målad.
Golvet uppe i hellen var målad.
Alla soffdynor i soffan var tvättade + dynorna på köksstolarna.
Polishat parkettgolvet.
Målat golv i källaren.
Tvättat och strukit all tvätt och lagt ner i lådor.(hade 4 överfulla tvättkorgar med kläder)
Städat tvättstugan.
Klippt gräsmattan.
Målat ytterdörren.
Dammsugit och torkat golven.
Städat badrummet så det blev glänsande rent.
Bytt sängkläder.
O mycket, mycket mer.

De måste ha jobbat och slitit dygnet runt. Fatta vilken känsla att komma hem till ett kliniskt rent hem. O ja jag vet. Jag är bortskämd. Jag har inga syskon. Jag är snart 29 år och jag kan inte koka  potatis. Nu känns det som om detta inlägg börjar att spåra ur lite. Skulle ju bara skriva att mina päron är guld värda. Nu ska jag  äta nåt.

Idag har jag ätit larver. Flera stycken. Det skedde av misstag. Om jag inte bloggar något mer så är det för att jag är död. Nu ska jag snickra på min kista. Goodnight.

Kommentarer
Postat av: Helen

Varför har du ätit larver?

2007-07-13 @ 15:46:27
Postat av: Novaliv

Kan man låna dina föräldrar? De skulle behövas här.. =)

2007-07-14 @ 22:16:34
URL: http://novaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0