Shopping i Karstad

212523-511   212523-510 

Idag ska jag följa med mina päron till karlstad för lite julshopping. Mille får stanna hemma med pappa. Han var på julbord till sent igår så han ligger och sover just nu. Jag fick gå upp klockan 6.30. Fy fasen för att gå upp så tidigt en lördag.

Kolla in lille tomtenissen. Såhär var han klädd på dagig luciatåg i torsdags. Jag är så glad att jag hann titta på honom och tom fika en stund innan jag var tvungen att sticka till jobbet. Jag hade dragit på mig ett par långkalsonger dagen till ära men gud så varmt det blev. När vi gick ut för att leka så kom det en polis som sa att vi genast var tvungna attgå in igen eftersom det var två vansinniga älgar i området. Det var bara att gå in och svettas igen. De stackars stressade älgarna blev senare skjutna av tre skjutglada jägare. Fan vad jag hatar jägare. De skjuter för att de tycker det kul att döda. De får en kick av det. I det här fallet så kanske de inte hade nåt val eftersom det inte gick att fösa in dem i skogen. Jag har fått för mig att alla jägares dröm är att få döda en varg. Så när de ser en varg så kan de bara inte låta bli att skjuta den. Sen säger de att de var tvungna att skjuta den för den attackerade deras jävla hund. Det säger de varje gång. Nej nu ska jag sluta skriva innan jag retar upp mig ännu mera och skriver massa dynga och skit. Ha en trevlig lördag. Nu ska Mille och jag bada.

Kommentarer
Postat av: Helen

Vilken söt liten tomtenisse! Igår provade jag kläder. Vad svårt det är att hitta kläder som passar! Man blir ju liksom bara större på mitten. Det verkar som det bara finns mamma-kläder på H&M, så det verkar inte finnas något jätteutbud i den här stan. Handlade du alla dina mammma-kläder på H&M?

2007-12-15 @ 10:48:51
Postat av: till helen från kristina

Ja jag tror faktiskt att jag köpte alla mina mammakläder på hm i stan. Jag hade bara ett par byxor och typ fyra toppar. Annars köpte jag vanliga kläder i en storlek större. Fast jag är ju fetare nu än när jag var gravid. Lite tragiskt. Vi måste verkligen ses snart så jag får se din lilla bula på magen. I örebro så har de mammakläder på lindex både i stan och marieberg och de är snyggare än de på hm har jag för mig. Jag var i karlstad idag och spenderade nästan två timmar inne på Indiska. Gud vad mycket snyggt de hade.

2007-12-15 @ 16:33:55
URL: http://kristinamille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0