Nytt jobb efter nyår

Nu är Milton frisk. Men Magnus är sjuk. Och jag har sjukt ont i halsen. Nu är det två arbetsdagar kvar och sedan är det ledigt i mer än en vecka . Gud vad gött. Jag ska baka o städa o bara götta omkring i huset och på julafton kommer mitt hus att se ut som Madickens eller barna i bullerbyns hus. Sådär lantligt juligt. Det ska dock inte se ut som Emil i lönnebergas hus för hans familj var ju typ lite fattighjon och Emils mamma och pappa sov tillsammans i en kökssoffa av trä. Jag fick veta idag att jag har fått pooltjänst och kommer att bli placerad på mitt favvodagis och dessutom kommer jag att få månadslön istället för timpenning. Jag ser verkligen fram emot nästa termin. Nej nu ska jag lägga mig.  Magnus ska få en smocka om han så mycket som andas. (oj nu låter det som han spyr inne på toan). Han kanske inte borde trycka in tandborsten så långt in i käften. Nej jag skoja, jag tycker faktiskt lite synd om honom. Han har öroninflammation och hårig rygg. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hahahaha! Igår åt vi julbuffé på skolan. Det skulle jag inte ha gjort. Jag fick spendera kvällen på toaletten. Tror det är över nu..hoppas det iaf. för jag är på jobbet. Jag ska skämma ut mig riktigt mycket idag och dansa en hip hop dans som jag inte kan särskilt bra. Jag har lånat F:s kläder till uppträdandet och kommer med andra ord inte att se riktigt klok ut, men det döljer magen bra. Jag tänkte mörka min hemlighet på jobbet tills den 18/1 när vi har varit på ultraljud och jag kan vara säker på att det verkligen är en bebis i magen och inget annat konstigt.

2007-12-20 @ 08:08:06
Postat av: Helen

GOD JUL!!!

2007-12-24 @ 12:40:02
Postat av: Till Helen från Kristina

God Jul Helen. Hoppas att du har hämtat dig från jul buffen. Ha det gott och klappa magen från mig.

2007-12-24 @ 13:57:38
Postat av: Sussi

Grattis till jobbet! Alltid skönt att få månadslön :)

2007-12-27 @ 14:28:30
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0