Kylie till jul

212523-504

Fasen vad det är svårt att komma på något att önska sig i julklapp. Jag går ju liksom inte och tänker på vilka saker jag önskade att andra skulle köpa till mig. Vill jag ha något så köper jag det själv.  Nu har jag har iaf hittat några plåtburkar som man kan lägga kakor i. De ska jag nog önska mig. Funderar på att önska mig Kylies nya cd av pappa men det finns ju knappt några skivaffärer längre. Fy vad jag tycker det är ledsamt att all musik numera laddas ner från nätet och cd-skivor är så ute som de kan bli. Det är ju magiskt att packa upp sin nyköpta cd skiva och bläddra i cdhäftet som helst ska vara tjockt, fullt med färgbilder och allra helst ska låttexterna vara med. Det är ännu mer magiskt när man för första gången får lyssna på skivan och typ alla låtar är bra vid första lyssningen och man får massa adrenalinkickar så man inte kan sova på flera timmar. 
Iallafall så tror jag inte att pappa får tag i någon kylie cd så jag får nog önska mig ett par hörlurar för tjugonde året i rad. Jag skojar inte.

Idag köpte jag rosenrottabletter. För ökat välbefinnande. Det lät lockande tyckte jag. Milton och jag har varit friska i typ två veckor men nu är han hostig och snorig och jag har halsont och svettas ihjäl vid minsta lilla ansträngning. Imorgon börjar jag ett nytt kort vikariat. Det ska bli himla kul så jag har inte tid att va sjuk.  Om Mille blir sjuk så får Magnus vara hemma med honom för det är hans tur att vabba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0