Juldagen

212523-515

Shit, mitt minneskort vill inte fungera i datorn längre så ni slipper se bilder från gårdagen där jag poserar brevid julgranen. Jag såg ut som en tacky lönnfet brud som försökte se classy ut. Tragiskt att det blir så fel på självaste julaftonen. Milton var däremot mycket snoffsig i ljusblå skjorta, slips, kritsrtecksrandiga byxor och matchande väst. Han var så stilig. Jag blev nöjd med mina julklappar. Jag hade köpt och slagit in mina egna julklappar själv (för det blir bäst så) men Magnus hade faktiskt överaskat med att köpa ett guldhalsband till mig. Det var jättefint och jag blev så glad att han hade ansträngt sig för att överraska mig. Tyvärr så har jag redan tappat bort halsbandet. Jag har letat överallt så nu börjar jag misstänka att jag tappat det igår kväll utomhus när vi gick hem från mamma och pappa. Så himla typiskt.
Milton hade inte vattekoppor utan det var någon allergisk reaktion på något. Han hade fullt med stora utslag och till slut var de så stora att fötterna såg missformade ut och ena örat var knallrött och utstående. Utslagen var varma och de största var blå i mitten. Det blev ett besök på baggängens vårcentral för sjätte gången i höst. Det blev medicin och förhoppningsvis så ska vara återställd imorgon. Skönt att det inte var vattenkoppor. Nu kan vi gå på dopet i stockholm den 29/12. Om vi håller oss friska alltså.

Jag har smällt i mig jättemånga ischocklad och känner mig som en flodhäst. Fy vilket dåligt samvete jag har.
Att jag aldrig lär mig.

Eftersom mitt minneskort strejkar så bjuder jag på en bild på Emma Essinger som är med och spelar saxofon och sjunger i Fredag hela veckan. Jag älskar hennes låt "say say say" som spelas flitigt på z-tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0