Trevligt folk

212523-413

Kolla in den söta tekannan.  Den skulle matcha mitt kök.
Förut var jag och Milton ute och gick. Först gick vi till Mackadonkan där jag tog en kaffecool och Mille fick en glass. Sedan tog vi en sväng genom stan och då träffade vi på ett par i min ålder som hade fyra hundar som de gick med. Milton som älskar hundar blev överförtjust och det hela slutade med att vi stod och pratade i ca tjugo minuter. De var jättetrevliga (hundarna med) och det gick jättelätt att prata med dem trots att jag aldrig snackat med dem förr. Jag var inte ens blyg. Duktigt va. Alla fyra hundarna var deras och de skrattade när jag sa att jag hade sett dem förr och trott att de hade ett hunddagis. Det är kul med lite trevligt folk som man kan söla med. För ett tag sedan träffade jag en snäll gubbe på Willys och vi pratade lite om tvättmedel. Det är något som ligger mig varmt om hjärtat. Och strykning med. Fast jag är ingen expert som min mor. Hon är tvätt, städ och stryk expert. Det är de flesta 40-talister.  Nej nu ska jag läsa lite tantsnusk och sedan somna. Jag ska nog be till gud att få sova minst fem timmar inatt. Godnatt mina älskade bloggläsare. Vi ses imorgon.

Kommentarer
Postat av: Helen

Fy för att stryka. Förutom att städa så är det den värsta hushållssysslan av dem alla enligt mig. Min mamma är också tvätt och strykningsexpert. Hon är bra på allt. Det är inte jag. Fast jag är en jäkel på att klippa gräs om jag får igång gräsklipparen. Du måste köpa senaste Elle när den kommer ut i butik. Man får med trendbibeln för årets höstmode. Man kan vinna ett presentkort på shopping på Top Shop. Tänk om man skulle vinna...

2007-08-12 @ 11:46:28
Postat av: Tanja

Åh,vilken fin kanna! :)
Vart hittade du den?
Det är rätt skoj att prata med folk man träffar på gatan...........man har ju blivit rätt van vid det när man har Zelda. I början tyckte jag att det var jobbigt men inte nu längre!
Jag funderar också på att skaffa en liten blogg men jag vet inte riktigt hur man gör eller vad jag skulle skriva om. Dessutom måste man ju hitta ett bra namn! : )
Ha det så bra! Kram Tanja

2007-08-13 @ 10:38:05
Postat av: Till Tanja från Kristina

Hej Tanja.
Ja det är lite knepigt att komma på vad man ska skriva om. Du, jag tänkte maila bilderna till dig men så kom jag på att jag har massa fina gamla bilder från midsommar förra året och lite söta bilder på Alva från Milles dop så jag tänkte bränna ut en skiva med bilder till er. Jag hörde om festen förra lördagen. Den höll på till fyra eller nåt va? Typiskt att vi missa den. Men det var en lyckad kväll. Ha det så gott.
Kram Kristina

2007-08-13 @ 12:47:01
URL: http://kristinamille.blogg.se
Postat av: Tanja

Hej igen!
Ja,men det låter ju superbra! : )
Det är så kul att ha bilder men jag tycker att det är svårt att ta bilder när det är fest och alla sitter runt bordet och käkar mm. Men är man utomhus går det ju mycket lättare att fota!
Du får jättegärna bränna ner några foton på Mille också. Har inte så många på honom men vore kul.
Kram Tanja

2007-08-14 @ 06:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0