I love Rörstrand

212523-433      212523-432

Jag älskar Rörstrands nya matservis Kurbits. Servisen är designas av Katarina Brieditis och kommer att stå i ett skåp i mitt kök inom en snar framtid. Jag måste bara övertyga min sambo att vi absolut måste ha en ny matservis. Jag har fortfarande inte fått några pengar utbetalda från försäkringskassan så hur jag ska ha råd att köpa den är ett mysterium. Jag kanske kan prostituera mig. Nej det var en dålig idè. Jag får nog lägga ut lite mera junk på tradera. Men håll med om att sevisen var fin. Kolla in serveringsfatet på den lilla bilden. Ååååh, den är helt oemotståndlig. Jag kanske är knäpp, men fint porslin köper jag hellre än kläder och väskor.

Kommentarer
Postat av: Helen

Ja den är faktiskt väldigt fin. Idag var jag tvungen att köpa kläder till bröllop. Brorsan gifter sig nästa söndag. Jag gillar INTE såna oplanerade utgifter. Jag måste också tradera mer. Jag hittade en mörkblå skinnjacka i min gamla garderob hos mina päron. Man kan säga att den var en aning för liten. Den satt som ett korvskinn. Den får jag nog ta och sälja. Lite synd för modellen var ganska snygg.

2007-08-31 @ 17:35:30
Postat av: Cecilia

Den är jättefin. Är väl bra om du gillar att köpa fint porslin itsället för kläder och väskor som man ändå blir less på efter ett tag. Mamma hade en måsenservice som hennes mamma samlat åt henne sen hon var liten. När jag och brorsan var små så slog vi sönder den. Kastade alla delarna i golvet och hade jätteskoj. Stackars mamma satt och ammade vår lillebrorsa och hon blev inte arg när hon märkte vad vi gjort utan hon började storböla. Det var 1000 ggr värre än att få skäll. Stackars mamma ensam med 3 småglin medans pappa var borta hela veckorna. Jaja nog med mammaprat, vi har åkt till Nice och kommer att vara här tills på tisdag. Men vi ska byta hotell för det vi bor på nu ligger en bit från centrum och Tilda orkar inte gå, den lilla gnällspiken och hon väger bly att bära. Kram, kram och ha en bra dag!:)

2007-09-01 @ 10:09:03
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: H

Men gud så fin!!Jag vill ha ett sådant tyg!!!

2007-09-02 @ 18:12:38
URL: http://www.barbarellasplanet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0