Liten men tuff

212523-146

Imorgon fyller Milton 1 år. Det känns som det var igår som vi låg i förlossningssalen och lyssnade på radion som spelade hips dont lie med Shakira gång efter gång. Barnsköterskan som smörjde in sina torra armbågar med Milles fosterfett, jag som profylaxandades mig igenom hela förlossningen och min sambo som inte fick säga ett knyst under värkarna. Jag var så koncentrerad på att andas och att slappna av. Det gjorde inte speciellt ont att föda. Jag skulle göra om det imorgon om jag fick. Bara jag får den där härliga morfinsprutan i låret är jag nöjd. Efteråt när jag låg med det lilla knytet i famnen var jag så stolt och lycklig. Magnus var ännu stoltare. Jag behövde bara bli sydd med två stygn och någon otäck ryggmärgsbedövning hade jag inte tagit.  Där låg jag o myste i blodig sjukhusrock och jätteblöja.  Vi fick bo kvar på BB i tre dagar och vi blev behandlade som kungligheter. Karlskoga är känt för sitt underbara BB och blivande föräldrar från hela sverige reser dit för att föda sina barn. Jo det är faktiskt så.

Tack Helen för den fina tuffingbilden. Kolla in tecknet som Milton gör med fingrarna.

Kommentarer
Postat av: Ellen genom mamma Carin

Grattis Milton på ettårsdagen!

2007-04-20 @ 08:20:26
Postat av: Cecilia

Grattis på 1 årsdagen!

2007-04-20 @ 10:21:46
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: Helen

Grattis Milton!!! Ses på lördag.

2007-04-20 @ 11:00:28
Postat av: frida&amelie

haha naw söt bild:)

2007-04-20 @ 11:01:24
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: Jonna

Grattis Milton, vilken tuffing:)
J

2007-04-20 @ 13:13:22
URL: http://jonnaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0