Långklänning, flipp eller flopp

212523-165       212523-164

Här i sverige ser man nästan aldrig någon tjej med lånklänning eller långkjol. Och ser man nu någon, så är det oftst någon gammal klänning från mitten av nittiotalet då det senast var modernt i vårat land. Visst, på diverse finare tillställningar som bal, bröllop, dop mm bärs ofta lång nederdel men då är det någon sk finklänning i tunnt material, gärna med matchande sjal att hänga över axlarna. (förstår ni vad jag menar?)

I Usa verkar det vara mer vanligt med långklänning till vardags. Har man inte sett paparazzibilder på tex tvillingarna Olsen mer en en gång iklädda långa klänningar eller kjolar och en starbuckspappersmugg i handen.

Jag tycker att det kan vara riktigt snggt med långklänning om man matchar med tex liten tajt skinnjacka och flip-flops eller ballerina skor. Inte för uppklätt alltså utan lite avslappnat och 70-tal chickt. Jag är dock väldigt kort och kurvig så jag sätter inte på mig långklänning själv men skulle gärna se det på andra.

Vad tycker ni??

Kommentarer
Postat av: Helen

Det kan vara snyggt men jag ser ut som en tant i det. Har hemska kort på mig själv i långkjol och jag ser mer ut som 71 än 21 som jag var då.

2007-04-27 @ 15:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0